רישום הערת אזהרה בטאבו

מהו רישום הערת אזהרה בטאבו?

רישום הערת אזהרה בטאבו היא הערה שנרשמת בלשכת רישום המקרקעין, והיא משמשת כהתחייבות בכתב של בעל הזכות במקרקעין, לעשות עסקה על הנכס, או להימנע מעסקה בו. רישום הערת אזהרה בטאבו נדרש לביטחון ולניהול מיטבי של העסקה, כדי להגן על הצדדים השונים בעסקת המקרקעין. לאחר שנרשמה ההערת אזרה, לא ניתן לרשום עסקה אחרת שנוגדת את תוכן ההערת אזהרה הרשומה.

 

מדוע נדרש רישום הערת אזהרה בטאבו?

רישום הערת אזהרה בטאבו נדרש לספק ביטחון משפטי ולהודיע לצדדים בעסקה על התחייבויותיהם. זה עשוי לכלול התראה לצד רוכש פוטנציאלי על התחייבות המוכר לעשות או לא לעשות עסקה בנכס. רישום הערת אזהרה יכול גם למנוע מבעל הנכס לערוך עסקאות עם רוכשים פוטנציאלים אחרים.

 

תהליך רישום הערת אזהרה בטאבו

לביצוע רישום הערת אזהרה בטאבו ישנם צעדים מסוימים. ראשית, נדרש להגיש טופס בקשה בלשכת רישום המקרקעין הנקרא "בקשה לרישום הערת אזהרה".

ניתן לרשום הערת אזהרה בהסכמת וחתימת שני הצדדים, ונרשמת הערת אזהרה. ניתן גם לרשום הערת אזהרה בטאבו ללא חתימת הקונה ע"י צירוף כמה מסמכים נוספים כגון ת.ז, הסכם המכר וכד'. לביצוע רישום או ביטול של הערת אזהרה בטאבו צריך לבצע תשלום אגרה על סך 126 ₪ (מעודכן להיום) את התשלום ניתן לבצע דרך האתר הממשלתי או לחילופין בלשכה ע"י עמדות ממוחשבות.

 

מהם סוגי הערת אזהרה בטאבו השונים

1. רישום אזהרה בטאבו בהענקת נכס במתנה

2. רישום הערת אזהרה לשותפים

3. עבור התחייבות לרישום משכנתא על הנכס

 

ביטול הערת אזהרה בטאבו

כדי לקבל אישור למחיקת ההערת אזהרה בטאבו, צריך לפנות לבית משפט עם ההסכמה של הצד שעבורו נרשמה ההערת אזהרה..

 

תפקידו של עורך דין מקרקעין בתהליך רישום הערת אזהרה בטאבו

עורך הדין הוא הגורם שיבצע את רישום הערת האזהרה בטאבו במניעה של סיכונים ובמינוף הזכויות המשפטיות של לקוחותיו. תפקידו של עורך דין מקרקעין הינו ללוות משפטית לאורך כל תהליך העסקה, לענות על שאלות, לספק תשובות ולפתור את כל הבעיות ומכשולים שעלולים לצוץ .

 

קציבת מזונות בפשיטת רגל

קציבת מזונות בפשיטת רגל

אודות תשלום מזונות בפשיטת רגל

לכאורה, עם פתיחתם של הליכי פשיטת רגל, מופסקים לחלוטין תשלומי החובות לכלל הנושים וכך גם לגבי הזכאים מזונות (אישה וילדים). יחד עם זאת, מאחר שמדובר במצב העלול לפגוע באופן חמור בזכאים למזונות, ישנה אפשרות לקבל קציבת מזונות בפשיטת רגל, אשר נעשית על ידי הממונה או על ידי בית המשפט לענייני משפחה.

 

למידע אודותינו לחצו כאן

 

אין מחיקת דמי מזונות

בראש ובראשונה חשוב להבין כי אם מדובר בחובות שהצטברו עוד מפני פתיחת ההליכים, הרי חל עליהם דין קדימה. כלומר, הזכאים למזונות יעמדו בראש רשימת החייבים ורק לאחר שמלוא סכום החוב יועבר אליהם, יחולקו שאר המשאבים בין הנושים האחרים. שנית, גם אם מורה הממונה על תשלום מזונות בפשיטת רגל בסכום קטן יחסית לפסיקה המקורית, הרי שההפרש אינו נמחק ובסופו של דבר יהפוך לחוב בר תביעה בבית המשפט לענייני משפחה.

 

קציבת מזונות בפשיטת רגל

הקצבה של דמי המזונות

אם כן, על פניו אמורים להיפסק דמי המזונות בעת פשיטת רגל. יחד עם זאת, המחוקק ער לכך שהדבר פותח דלת להתנהלות בלתי הוגנת, ולהשפעה המהותית על חיי הזוכים, ולכן נקבע בפקודת פשיטת רגל כי הגרושה (בשם ילדיה) יכולה לפנות לבית המשפט בבקשה לקציבת מזונות בפשיטת רגל. על פי החוק, מעת שהוגשה בקשה כזו יכול בית המשפט להקציב לזוכה סכום מסוים מתוך המשאבים העומדים לרשות פושט הרגל. על מנת לקבוע את הסכום יפנה בית המשפט על הכונס הרשמי ואל החייב, אשר ידונו ביניהם לגבי גובה הקצבה. במידה ולא יצליחו להסכים ביניהם ייקבעו דמי המזונות על ידי בית המשפט.

 

יחד עם זאת, ראוי לדעת כי על פי החוק החדש, אם מדובר בבקשה שהוגשה החל מ-15.9. 2019, הרי שהגורם שיקבע את קציבת המזונות יהיה הממונה ולא בית המשפט. זאת על מנת לייעל את ההליכים ולמנוע את המצב שבו נדרש כפל בקשות. יש לציין שכאשר גופים אלו דנים בגובה המזונות, בהחלט נלקח בחשבון הסכום שנקבע בפסיקה המקורית, אולם לרוב הסכומים יהיו נמוכים יותר עקב ההתחשבות במצבו הכלכלי של בעל החוב והנושים האחרים.

 

לפרטים נוספים וקבלת ליווי משפטי

משרדנו מתמחה בליווי חייבים הנכנסים להליכי פשיטת רגל לכל אורך הדרך, החל בייעוץ מקדים ועד לדיונים מול הממונה אודות גובה דמי המזונות. לפרטים נוספים אודות תשלום מזונות בפשיטת רגל, ולקבלת ייעוץ, ליווי וסיוע משפטי בהליכי פשיטת רגל בכללותם, הנכם מוזמנים לפנות אל אלקוני ושות' - משרד עורכי דין לפשיטת רגל ברמת גן או בטלפון 03-5178751.

 

 

חוק חדלות פירעון החדש – קווים לדמותו

חוק חדלות פירעון החדש – קווים לדמותו

חוק חדלות פירעון החדש הוא חוק מבורך מאד, כפי שסוברים מומחים רבים המתמחים בהבראת חברות ובפירוקים. חוק זה אמור לקצר הליכים, להגדיל את חלקם של הנושים הרגילים על חשבונן של הרשויות ועל חשבון הבנקים והוא הופך את הליך פשיטת הרגל כחלק מהליך שיקומי ופחות כהליך הנלוות אליו סטיגמות חברתיות וסטיגמות משפטיות שליליות.

 

משמעות החוק

במקרים של חדלות פירעון חוק חדש שעבר בקריאה שנייה וגם שלישית הוא ללא ספק צעד אחד נוסף ברצון לאפשר ליחידים לעבור שיקום כלכלי ומתוך כוונה לסייע להם בתקופה לא פשוטה, מבלי שהדבר יהיה מלווה בסטיגמות שלישיות ובקשיים נוספים לא פשוטים. זהו חוק שהוא בשורה של ממש בעיקר בפן החברתי שלו, ולמרות שיש לו ערך שיקומי כלכלי רב מאד, הוא שם דגש יותר על העניין הערכי. בזכותו יכולים החייבים ליהנות מהזדמנות שנייה, ולמעשה – גם החברה עצמה. בזכותו חייבים פושטי רגל לא יוקעו מהחברה והם יוכלו לעבור הליך מסודר של שיקום שיעזור להם גם בהמשך.

 

הלכה למעשה

בפועל, יקצר חוק זה את תהליך פשיטת הרגל וייקבע סדר חדש בכל הקשור בחדלות פירעון. החוק החדש יקל משמעותית על החייבים לנהל הליכי חדלות פירעון, מתוך מטרה להביא אותם לשיקום וגם להיפטר מכל המגבלות הרבות הנלוות לחובות הגבוהים. יחד עם זאת, עבור הנופשים יטיל החוק קשיים רבים בכל הקשור ליכולת הגבייה שלהם ויהפוך זאת לאתגר נוסף, לא קל. כך או כך, מומלץ מאד ולו כדי לנצל את היתרונות הרבים של החוק החדש, להיעזר בעורכי דין, המתמחים בפשיטת רגל, הן כדי להבין את משמעותו המלאה של החוק והן כדי לגבש התנהלות נכונה שתעזור להתמודד עם החובות ועם המצב הכלכלי הלא פשוט.

 

זקוקים לייצוג משפטי ע"י עורך דין חדלות פירעון ברמת גן ? משרד אלקוני הוא הכתובת הנכונה עבורכם. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות במקרים של פשיטת רגל / חדלות פירעון וחובות גדולים, המותאמים נקודתית לצרכי הלקוח. לחצו לסקירת כלל שירותי אלקוני ושות - משרד עורכי דין ברמת גן  או לקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

למידע נוסף עורך דין חדלות פירעון

 

10 שלבים לרכישת דירה יד שנייה

10 שלבים לרכישת דירה יד שנייה

 

צריך להתייחס לרכישת דירה יד שניה בצורה עסקית ומקצועית ולתת הרבה תשומת לב לכל ההיבטים והשלבים בתהליך הרכישה. הדרך לרכוש דירה משתלמת וחכמה מצריכה שיקול דעת מדויק בנוגע למגוון של עמדות, החלטות פיננסיות, ואחריות משפטית הכוללת את הסכמי הרכישה וביטחונות הנכס.

המדריך יספק כלי ומערכת של בדיקות ופעולות המותאמות לאופי המורכב של רכישת דירה יד שניה, מעניקות ייעוץ בהליך הרכישה כדי להבטיח תהליך חכם, חסכוני ובטוח.

 

שלב 1: בדיקת היכולת הכלכלית והתכנון הפיננסי

בטרם תתחילו את תהליך רכישת הדירה, עליכם לבדוק היכולת הכלכלית שלכם לנהל עסקה זו. כל רוכש צריך לדעת מראש כמה הוא יכול להשקיע ואילו הוצאות יש צורך לכסות. כמו כן, יש לתכנן תקציב להוצאות נלוות, תקולות לא צפויות, תשלומים נלווים, ריהוט שיפוצים וכד'.

 

שלב 2: בדיקת הפרמטרים לרכישת הדירה

כאשר אתם יודעים את היכולת הכלכלית שלכם, יש להגדיר את המפרטים המבוקרים לרכישת הדירה: איזה גודל מגורים אתם מחפשים, איזה אזור, ואילו פרמטרים חיוניים נוספים.

 

שלב 3: בדיקת הסכום של מס רכישה על הדירה

צריך גם לקחת בחשבון כמה מס רכישה צריך לשלם בעת רכישת דירה יד שניה.
קיים הבדל משמעותי בין אם מדובר בדירה יחידה או בדירה שנייה, וההפרש יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים נוספים במחיר הדירה.

בדירה ראשונה, החיוב יתחיל החל ממחיר של כ-1,700,000 שקל ותחול מדרגת מס של 3.5%. בדירה שנייה,החיוב יהיה החל מהשקל הראשון ומס הרכישה עצמו יהיה 5%.

 

שלב 4: חיפוש ובחירת הדירה המתאימה

אחרי שהגדרתם את הפרמטרים, תתחילו את החיפוש אחר הדירה המתאימה. מומלץ לעשות מחקר שוק על מחירי הדירות באזור הרלוונטי ולוודא שהמחיר מתאים לתקציב שלכם. יש לבחון מספר אופציות, לסדר את העדיפויות ולהתאים את הבחירה לתקציב.
חשוב גם לבדוק אם יש תוכניות שמאפשרות הרחבת הדירה או תכנית של התחדשות עירונית שמתוכננת בבניין.

זהו השלב בו חשוב להבטיח שהנכס אינו עומד בבעיות משפטיות, כמו חובות וערבויות לעמיתים או פסקי דין, ערבויות כלפי צד שלישי. עורך דין מקרקעין מבצע בדיקה יסודית ומקיפה כדי לוודא שהעסקה בטוחה ולמנוע עסקה שתסכן את כספיכם.

 

שלב 6: הגשת הצעת רכישה

לאחר שמצאתם את הדירה המתאימה, השלב הבא הוא הגשת הצעת רכישה. במקביל, יש להביא לעסקת הרכישה גם עורך דין מקרקעין שיתאם את ההסכמים ויבדוק את המסמכים המשפטיים.

 

שלב 7: בדיקה של תקינות הדירה ואישור סופי למשכנתא

יש לבדוק שלדירה יש היתר בנייה, שאין חריגות בנייה, ששטח הדירה הרשום בטאבו תואם בדיוק את המצב בשטח. כמו כן, צריך לבדוק שאין בדירה ליקויים או תקלות.

מומלץ להזמין שמאות מוקדמת כדי לוודא שהבנק מאשר את מלוא הסכום שחשבתם שתוכלו לקבל.

חובה לוודא שניתן לקבל אישור סופי למשכנתה לעסקה לפני חתימת החוזה כדי לא להיקלע להפרת חוזה ולתשלום קנסות כספיים גבוהים.

 

שלב 8: לוח זמנים

  1. מועדי פינוי הדירה ומסירת המפתחות לקונה יקבעו לפי הזמן שבו המוכר יעבור לדירה חדשה והקונה יסיים את פנייתו מדירתו הנוכחית.
  2. בשלב הראשון של העסקה, ייעשה תשלום כולל של 10-30% ממחיר הנכס. סכום זה יועבר ויחולק כנגד רישום של ביטוח המבטיח שעד לסיום העסקה ורישום הנכס, הכסף שהועבר מובטח ויינתן לשימוש כמינוי. (הערת אזהרה)
  3. התשלום הבא, המתבצע לעיתים בשלב הבא של העסקה, יועבר למחיקת משכנתא במידה וישנה משכנתא רשומה על הנכס.
  4. השלב הבא כולל תשלום נוסף המתבצע במקביל למסירת המפתחות והעברת הבעלות לקונה.

מומלץ לקבוע את התנאים והפרטים המדויקים בהסכם כדי לוודא כי כל צד מקיים את התחייבויותיו בהקפדה.

 

שלב 9: חתימת החוזה

חשוב לוודא כי כל התנאים המקרקעין כמו גזירת זכויות, התחייבויות צדדים ומעמד הנכס, מסומנים ומובנים.

לאחר חתימה על החוזה, עורך הדין מקרקעין ידאג לביצוע רישום בטוחות על הנכס, דיווח למיסוי מקרקעין, מחיקת משכנתה קיימת, החתמת מסמכי משכנתה של הקונים, קבלת מסמכי העברת זכויות, קבלת אישורי מיסים, ולבסוף סיום העסקה ורישום הזכויות על שם הקונים.

 

שלב 10: רישום העסקה והוצאת טאבו רכוש

  1. רישום העסקה: עם הזכויות מועברות יש להבטיח רישום נכון של העסקה ברשות המקרקעין, וכן לשדרג את הרשומות כך שיהיו בסדר וכל המסמכים נכנסים למערכת.
  2. הוצאת טאבו רכוש: במהלך זה, יש לוודא שטאבו רכוש מתפקד ומבוסס על נתונים מעודכנים. הטאבו רכוש מתרכז בהוכחת העברת הזכויות לרוכש והפקדתן ברשות המקרקעין.

 

בחירת עורך דין מקרקעין מומלץ ומוסמך היא צעד קריטי בתהליך רכישת הדירה, והוא יכול להבטיח שכל הנגעים המשפטיים והמקרקעים יתוקנו כהלכה. בנוסף, יש לזכור שבעת רכישת דירה יד שנייה, המצב המשפטי של הנכס יכול להיות מסובך יותר, ולכן עזרתו של עורך דין מקרקעין מקצועי הכרחי ומהווה חשיבות לתהליך הרכישה.

ראש הטופס

 

צו עיכוב יציאה מהארץ לתושב חוץ

צו עיכוב יציאה מהארץ לתושב חוץ

במקרים נדירים עשוי רשם ההוצאה לפועל להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לתושב חוץ, בין אם הוא בעל אזרחות ישראלית אשר מרכז חייו מחוץ לישראל, ובין אם תייר. ההיגיון העומד מאחורי צו זה הוא שישנו חוב כלפי אדם אחר, אשר ככל הנראה היציאה מן הארץ תביא לאי הסדרתו. יחד עם זאת, במקרים אלו קיימים שיקולים מחמירים יותר להוצאת הצו, והוא אינו ניתן בקלות על ידי הרשם.

 

למידע אודותינו לחצו כאן

 

הוצאת צו עיכוב לתושבי חוץ

בחוק ההוצאה לפועל קיים סעיף 66א' המאפשר להטיל מגבלות שונות על חייבים, במידה שהם מתחמקים מהזוכים למרות שביכולתם לפרוע את חובותיהם. על המגבלות הללו נמנית גם הגבלה על קבלת תעודת מעבר או קבלת דרכון ישראלי, וצו עיכוב יציאה מהארץ בהנחה שהעיכוב יביא לפירעון של החוב – באופן מלא או חלקי. אין ספק שמדובר במגבלה משמעותית על אדם שמרכז חייו אינו בישראל, ולכן רשם ההוצאה לפועל יבחן היטב את הבקשה המוגשת לפתחו, ואת הנסיבות האישיות של החייב.

 

כך לדוגמא, במידה והחייב הינו אזרח ישראלי אשר חייו מתנהלים לאורך השנים האחרונות מחוץ לגבולות ישראל, יבוצעו מספר בדיקות. בין היתר יבדוק בית המשפט האם מקום עבודתו של האדם נמצא בישראל או בחו"ל, היכן נמצא מקום מגוריו, היכן מתגוררים בני משפחתו הקרובים, והאם האדם עצמו רואה את מרכז חייו בישראל או בחו"ל. מאידך, במקרה של תייר שאינו אזרח ישראלי שאלות אלו אינן רלוונטיות, ולכן רק במקרים נדירים עוד יותר יוצא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגדו.

 

צו עיכוב יציאה מהארץ לתושב חוץ

 

על כל פנים, למרות שמטרת הבקשה לצו עיכוב היא לאפשר את תשלום החוב, אין הרשם נוטה לקבל בקשות כאלו אם עניינן הוא פשוט להפעיל לחץ על החייב על מנת שישלם את חובו. לדוגמא, במידה שלחייב אין נכסים בישראל שניתן להעביר לזוכה, וגם אם המשמעות היא שהכסף יועבר רק לאחר היציאה מהארץ מחו"ל, הנטייה תהיה לאפשר את היציאה מהארץ. זאת, אלמלא הצליח הזוכה באמצעות עורך דין להוכיח אחרת.

 

לפרטים נוספים וקבלת ליווי משפטי

חשוב להדגיש שבמקרה ואכן הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ לתושב חוץ, ניתן בהחלט לפנות בבקשה לביטול הצו או בערעור על החלטת רשם ההוצאה לפועל. זאת, באמצעות עורך דין המתמחה בתחום. לפרטים נוספים ולקבלת ייעוץ, ליווי וסיוע משפטי, הנכם מוזמנים לפנות ל- עורך דין ברמת גן איריס אלקוני בטלפון 03-5178751.

 

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

עד תחילת שנת 2018, החוק היחיד שהסדיר את מצבם הכלכלי של אותם אנשים, שאינם יכולים מכל סיבה שהיא, לפרוע את חובותיהם, היה פקודת פשיטת רגל. אולם, לאור השינויים הרבים במציאות הכלכלית ובשל מדיניות האשראי הצרכני שגדלה משמעותית, הוחלט לקדם חוק חדש – חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

 

מה מציע החוק

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי מגדיר, כמטרה ראשונית עיקרית, את שיקומו של החייב כיעד המנחה אותו וטוען, במסגרתו, כי קריסה כלכלית הינה תאונה כלכלית בלבד ולא צריכה להיחשב כאות קלות. הסתבכות כלכלית היא אתגר לא פשוט ואירוע טראומתי של ממש, הן עבור החייב והן עבור בני משפחתו. לעיתים היא עשויה להוביל למשברים נוספים בתחומי החיים האחרים ולגרום לעוגמת נפש של ממש. ההכרה של המחוקק, בעקבות חוק זה, היא כי המציאות הכלכלית החדשה היא חלק מאותה הסתבכות וחשוב להתמקד בפתרון הבעיה ולא, בהכרח, להטיל את האשמה על החייבים, כפי שקורה גם בתחומים אחרים. בעידן שבו המציאות הכלכלית מורכבת בו ותרבות הצריכה מגיעה לשיאים חדשים אנשים נורמטיביים לחלוטין מוצאים את עצמם בחובות גבוהים, המגיעים למאות אלפי שקלים.

 

מה הוא כולל

חוק זה מבדיל בין שני סוגי חייבים: חייבים שנקלעו למצב מסוים שאיננו מאפשר להם לפרוע את חובם (פיטורים ממקום העבודה או מחלה חלילה) ורמאים. אותם חייבים יטופלו על ידי כונס נכסים רשמי ואם יתגלו כרמאים, המנצלים את התהליך באופן שאיננו ראוי, הדבר ייחשב כפלילי והעונש יינתן בהתאם. כניסה לחדלות פירעון תתאפשר לבעלי חובות של 50,000 ₪ כאשר מדובר באנשים פרטיים, או חובות בגובה של 75,000 ₪ כאשר אלו חברות. תהליך השיקום יוגבל לתקופה של 4 שנים, שבסופם יקבל החייב הפטר, כלומר – פטור מתשלום חובותיו והאפשרות לחזור לחיים רגילים.

 

רוצים לבדוק אפשרות לעבור הליך של שיקום כלכלי והפטר בסופו? אלקוני - משרד עורכי דין ברמת גן הוא הכתובת המתאימה עבורכם. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים בנושא חדלות פרעון ושיקום כלכלי, המותאמים נקודתית לצרכי הלקוח. לקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

למידע נוסף על עורך דין חדלות פירעון

 

הדרך לרישום דירת ירושה בטאבו

הדרך לרישום דירת ירושה במקרקעין - רישום בטאבו

 

החשיבות של רישום ירושה בנכסי מקרקעין

בעידן המודרני שלנו, כאשר מדובר בירושה של דירה או נכס מקרקעין, רישום ירושה הופך לפרויקט משפטי מרובה שלבים. כדי שהדירה שקיבלתם בירושה תהיה רשומה על שמכם באופן רשמי, יש צורך לרשום אותה בטאבו או בפנקס רישום המקרקעין הרלוונטי. מדובר בהליך מקדים מול רשם הירושות אשר מוכיח שאתם היורשים החוקיים. בלעדיו, לא ניתן להתקדם לבקשת רישום ירושה בטאבו או במנהל המקרקעין.כחלק מהתהליך העברת דירת ירושה בטאבו, נדרש מהיורש/ים לחתום על תצהיר מול עורך דין מקרקעין ברמת גן, בלי תצהיר זה לא ניתן יהיה להשלים ולשלוח טופס בקשה של רישום ירושה. 

 

ממצא הירושה ועד לרישום בטאבו

היורשים נדרשים להגיש בקשה לצו ירושה או צו קיום צוואה לרשום המתאים. הקבלת הצו היא השלב הראשון שיקבע את הזכויות המשפטיות של היורשים ויכתיב את השלבים הבאים בתהליך. במקביל, יש לבחון האם היורשים מעוניינים לבצע חלוקת עיזבון ולהסכים על התקבלות הירושה בדרך שונה מהמצויה בצו הירושה. בתהליך רישום ירושה במקרקעין ישנם מספר שלבים עיקריים אשר נדרשים לעבור כדי להבטיח רישום חוקי ותקף בטאבו.

  1. קבלת צו ירושה או צו קיום צוואה: בשלב הראשון, יורשי הנכס מתקשרים עם משרד עורכי הדין על מנת להשיג צו ירושה או צו קיום צוואה מבית המשפט המתאים. זהו הצעד הראשון החיוני להתחלת התהליך.
  2. בדיקת פרטי המנוח במרשמי המקרקעין: לאחר קבלת הצו, עורך הדין בודק את פרטי המנוח במרשמי המקרקעין. זה כולל בדיקה של רישום פרטי המנוח במרשם הרלוונטי ווידוא שכל הפרטים הנדרשים מופיעים כהלכה.
  3. בדיקת מסמכים: עורך הדין בודק את המסמכים הנדרשים לרישום, כמו צו ירושה או צו קיום צוואה, ווידוא שהם מלאים וכוללים את כל המידע הנדרש.
  4. תיקון טעויות: אם ישנן טעויות במסמכים, כמו שגיאות בשמות או מספרי זהות, עורך הדין יגיש בקשה לתיקונם ויזהה פתרונות לטיפול בהם.
  5. הכנת בקשה לרישום במקרקעין: לאחר התיקול של כל העבירות הדרושות, נערך על ידי עורך הדין למקרקעין בקשה מקומית לרישום במרשם המקרקעין.
  6. הבקשה לרישום: הבקשה לרישום ירושה במקרקעין מוגשת למסגרת המקומית המתאימה וכוללת את כל הפרטים הנדרשים והמסמכים הרשומים.
  7. טיפול בבעיות אפשריות: במידה וישנן בעיות אפשריות בתהליך, כמו התנגדויות מצד יורשים אחרים או טעויות נוספות, עורך הדין מטפל בהן ומנהל את התהליך בצורה הטובה ביותר.
  8. רישום בטאבו: לאחר אישור הבקשה, ואם אין עוסקים נוספים, המקרקעין ירשם בטאבו.

 

אתגרים משפטיים ברישום ירושה ואופן טיפול בהם

בתהליך הרגיל של רישום ירושה במקרקעין, יכולים להתעורר אתגרים משפטיים מגוונים שיכולים לסייע לפרטים ברוב המקרים וליצירת הקשרי משפט בין היורשים. הנה פירוט והסבר על אתגרים אלו וכיצד עורך דין יכול לטפל בהם:

חוסר ווידוא במסמכים: יתכנו מקרים בהם המסמכים הנדרשים לרישום ירושה, כמו צו ירושה או צו קיום צוואה, אינם מלאים או אינם מכילים את המידע הנדרש. במקרים אלו, יש צורך בווידוא ותיקונם כדי למנוע דילול של רישום לא תקף.

התנגדות מצד יורשים  :יתכנו מקרים של התנגדות מצד יורשים לגבי תקף הצוואה או התמרמרות לחלוקת הירושה. עורך דין יכול לייעץ וליוועץ בתחום זה, כולל ניהול תהליכי מגע והגשת טענות בבית המשפט.

טעויות במסמכים: אם נמצאות טעויות או אי-התאמות במסמכים, כמו טעויות בכתיבת שמות או מספרי זהות, יש צורך להגיש בקשה לתיקונן ולוודא תיקולן.

מחלוקות ירושה: יתכנו מקרים בהם ישנם מחלוקות ירושה בין היורשים, וזו עלולה לגרום לבלבול משפטי. עו"ד מקצועי יכול לייעץ וליוועץ כיצד לנהל את התהליך כך שיהיה ניתן למנוע ולטפל במחלוקות אלו.

תחושת אי-ערך: יתכנו מקרים בהם ישנה תחושת אי-ערך בין היורשים, וזה עשוי להשפיע על תהליכי הרישום. עורך דין יכול להשמיע את כל הצדדים ולאתר פתרונות לתחושות הנוצרות.

 

האחריות של היורשים:

אחריות זו כוללת את הכרזה על זכויותיהם של היורשים בנכס המקרקעין, והגנה על המקרקעין מפני תביעות או טענות אחרות. היורשים נדרשים להציג רישום בטאבו כחוקי ותקף, ולכן יש לוודא שכל התהליכים המשפטיים בוצעו בדיוק ובהתאם לחוק.

 

אחריות זו מתרחשת במסגרת דמי רישום, שכפי ההוראות החוק נדרשים לשלם על מנת לשמור על התקפות הרישום.

 

טיפול בעזרת עורך דין מקרקעין

עו"ד איריס אלקוני מציעה גישה מקצועית ומנוסה לטיפול באתגרים המשפטיים ברישום ירושה. באמצעות ניסיון וידע רב בעריכת צוואות, בהגשת בקשות לצו ירושה, צו קיום צוואה ורישום הורשה ובתחום המקרקעין בכלל, עורכת דין אלקוני מספקת שירות ותמיכה משפטית מקיפה ואמינה. יכולתה להפוך את תהליך הרישום לחלק ויעיל, כדי להבטיח תוצאה מקצועית מוצלחת. אם אתם מעוניינים בליווי משפטי ומקצועי תפנו אלינו -אלקוני ושות'  משרד עורכי דין ברמת גן בתחום המקרקעין ונדל"ן, תפנו למשרדנו לתיאום פגישת ייעוץ ונשמח להעניק לכם את השירות הטוב ביותר! 

 

פשיטת רגל חוב מזונות

פשיטת רגל חוב מזונות

חוב מזונות בפשיטת רגל

נושא המזונות בפשיטת רגל מעורר שאלות וסוגיות מורכבות, וחשוב לדעת כי משנת 2018 קיים שינוי מהותי בנושא זה. משרדנו המלווה חייבים רבים בהליכי פשיטת רגל מספק ללקוחותיו ייעוץ בנושא זה, ומסייע להם להבין ולצפות את גובה המזונות שעשוי להיקבע להם על ידי הכונס הרשמי או בית המשפט לענייני משפחה.

 

ראשית, לגבי חוב בגין מזונות עבר, השינוי אינו משמעותי ועדיין חל עליהם דין קדימה. יחד עם זאת, על פי החוק הנוכחי, ניתנה הסמכה לראש ההוצאה לפועל לפרוס את חוב התשלומים. זאת, בעוד שלפני החלתו של חוק זה יכלו לעשות זאת רק בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה, אשר הם קבעו את גובה התשלומים.

 

למידע אודות עורך דין פשיטת רגל ברמת גן

 

שנית, לגבי מזונות שוטפים קיים שינוי משמעותי המתבטא בכל שהכונס הרשמי יקבע את גובה המזונות החודשיים. על מנת להבין את משמעות השינוי יש להסביר כי לפני כן היו הזוכים (גרושה ו/או ילדים) צריכים לפנות אל בית המשפט בו הליך פשיטת הרגל מתקיים, במטרה שבית המשפט יורה על תשלום המזונות. לאחר הגשת הבקשה, ניתן זמן לחייב להגיב אליה, ומי שקבע את גובה הסכומים הנדרשים לתשלום חודשי היה בית המשפט עצמו. סכומים אלו היו יכולים להיות באותו הגובה שנפסק מלכתחילה או נמוכים יותר.

 

יחד עם זאת, השינוי הנוכחי בחוק קובע שהכונס הרשמי יקבע את גובה מזונות בפשיטת רגל, וזאת במסגרת צו פתית הליכים. הרציונל שמאחורי השינוי הוא שלא יהיה צורך להגיש שתי בקשות נפרדות. על מנת לקבוע עבור חייב בפשיטת רגל מזונות לוקח הממונה בחשבון את מחויבותו של החייב כלפי גרושתו, והן את הנושים האחרים. כך, נמצא איזון טוב ככל האפשר בין בחלוקת המשאבים שלו בין כלל המעורבים.

 

פשיטת רגל חוב מזונות

 

הקטנת דמי המזונות

כאמור, עם פתיחת הליכי פשיטת רגל, מזונות ילדים יכולים להיות מוקטנים, כתלות במצבו הכלכלי של החייב ולאור התחשבות בנושים האחרים. ישנם חייבים אשר הקטנת המזונות מהווה שיקול בבחירה להיכנס להליך מבחינתם, אולם חשוב לציין כי דמי המזונות אינם נמחקים. כלומר, ההפרש בין המזונות המקוריים שנקבעו לבין המזונות המוקטנים נשמר, ועל החייב יהיה לשלמו לאחר שהליכי פשיטת הרגל יסתיימו. הפרש זה של המזונות יחושב על ידי בית המשפט לענייני משפחה בו מתנהלים הליכי הגירושין, וקבלתם מצריכה פנייה הולמת.

 

 לפרטים נוספים וקבלת ליווי משפטי במקרה של פשיטת רגל וחוב מזונות

לפרטים נוספים אודות חוב מזונות בפשיטת רגל, ולקבלת ייעוץ ליווי וסיוע משפטי בהליכי פשיטת רגל בכללותם, הנכם מוזמנים לפנות אל עורך דין פשיטת רגל ברמת גן - אלקוני ושות' בטלפון 03-5178751 ונשמח ללוות אתכם.

 

ההליכים נגד החייב – כדאי וחשוב לדעת

ההליכים נגד החייב – כדאי וחשוב לדעת

נגד חייב יכולים להיפתח הליכים משפטיים שונים מטעם הוצאה לפועל חובות גבוהים בהחלט מצדיקים זאת, ובעיקר בשל הרצון לזרז את החזרתם ולהבטיח את קבלת מלוא הסכום שאותו חב החייב לנושים. מדובר בסוגים שונים של הליכים, אליהם נלוות לרוב הגבלות משמעותיות:

 

עיכוב יציאה מהארץ – זוהי, אולי, אחת ההגבלות הקשות ביותר עבור החייבים, המוצאים עצמם פעמים רבות מגלים אותו בבואם לשדה התעופה לצאת מהארץ לחופשה. במקרים בהם קיים חשש שמא החייב עומד לצאת מהארץ ואין בכוונתו להסדיר את חובותיו, יוגש נגדו על ידי ההוצאה לפועל צו עיכוב יציאה מהארץ.

 

עיקולים שונים – הליך משפטי נוסף, שאותו יכולים הנושים לנקוט כנגד החייב הוא עיקול. מטרתם העיקרית של העיקולים היא להגביל את יכולתו של אותו חייב לממש את הנכסים שברשותו, לסחור או להשתמש בהם על מנת לאפשר לנושים לפרוע באמצעותם את החוב שמגיע להם. העיקול יכול להיות של מקרקעין, של רכב או של מיטלטלין, הנחשב לנפוץ ביותר. המיטלטלין איננו אך ורק נכסים פיזיים אלא יכולים להיות גם זכויות קיימות ועתידיות, כמו דמי שכירות.

 

חקירת יכולת - על מנת לברר את יכולתו הכלכלית של אותו חייב בכל הקשור לפריעת חובותיו, עומדת לרשות ראש ההוצאה לפועל להוציא הליך של חקירת יכולת. מטרתו העיקרית של הליך זה היא להתחקות אחר יכולתו ומצבו הכלכלי האמיתי של החייב על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בנוגע לצו התשלומים וההליכים שיינקטו נגד רכושו. במקרים מסוימים החייב הינו זה הפונה לבקשת עריכת החקירה, מה שקורה במצבים בהם הוא מגיש בקשה לאיחוד כל תיקי ההוצאה לפועל המתנהלים מולו. במקרים אחרים זהו הזוכה/הנושה המבקש לזמן את חקירת היכולת כדי לאתר את זכויותיו ואת נכסיו של החייב המצויים ברשותו או ברשות צד ג'.

 

יש לכם חובות כספיים גבוהים?  המשרד של עו"ד איריס אלקוני הוא הכתובת המתאימה לפנות אליה, ומוטב מוקדם ככל שניתן. עורך דין מומחה להוצאה לפועל ברמת גן ומתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות במקרים של פשיטת רגל והליכים נוספים הנלווים לכך. בקרו באתר של אלקוני ושות' - משרד עורכי דין הוצאה לפועל ברמת גן לסקירת כלל שירותי המשרד ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

תיקון רישום צו בית משותף

תיקון רישום צו בית משותף

 

בתחום המשפטי, קיימים רבים מאיתנו שאולי לא מכירים את המונח "צו בית משותף" ("חשבון בית משותף"). זהו אחד מהמונחים המשפטיים המורכבים והפחות ידועים, אך חשוב ביותר במסגרת הפרוצדורה המשפטית הישראלית. במאמר זה, נשקול את העקרונות המשפטיים של צו בית משותף ואת התהליך לתיקון רישום צו בית משותף. תהליך זה משתנה ומורכב, ולכן מומלץ בחום לשקול שימוש בשירותי עורך דין ברמת גן המתמחה בנדל"ן ומקרקעין.

 

הקרב על הצו לבית משותף

כאשר שני או יותר מגורי בית משותף מתחלקים, גם בהסכמת רובם, וכאשר יש צורך לתיקון או לשינוי ברישום הצו לבית המשותף, יש צורך בהסכמת רוב הבעלים או בהגשת טענות והגנות לגבי הרישום הנוכחי. הצו לבית משותף הוא הרישיון המשפטי לבעלי בית משותף להשתמש בנכס בית המשותף.

 

העקרונות המשפטיים

1. העקרון של הרובות: השימוש בהסכמת רוב הבעלים הינו עקרון בסיסי. רוב הבעלים צריך להסכים לכל שינוי ברישום הצו לבית משותף. נציין, כי גם במקרים שבהם אחד מבעלי הבית המשותף אינו מסכים לשינוי כלשהו, מתבצע תיקון ברישום הצו לבית המשותף בהסכמת רוב הבעלים.

 

2. האפשרות להציע הוגנות: גם אם אחד מבעלי הבית המשותף יוצא עם הוגנות מההסכמה לשינוי, הוא רשאי להגיש ערעורים וטענות בבית המשפט ולקבוע כי השינוי המבוצע אינו הוגן.

 

3. פרוצדורת הבית: התיקון של רישום הצו לבית המשותף נעשה בבית המשפט לתקופות חריגות. תיקון זה משמש כדי להבטיח שהרובות המוחלט יוצאים מהשימוש ברישיון והוא משמש גם להגנה על זכויות הבעלים הפוטנציאלי שלא סבל מההסכמה.

 

התהליך לתיקון רישום צו בית משותף

שלב 1:
איסוף רוב הבעלים תחילה, כאשר בעלי בית משותף מעוניינים לתקן או לשנות את רישום הצו, יש לאסוף הסכמה מרוב הבעלים. זהו השלב הראשון והחשוב ביותר, שבו יש להשיג הסכמת רוב הבעלים לשינוי הרישום. כלומר, הרובות המולט של בעלי הבית מחויבים לתת את הסכמתם לשינוי.

 

שלב 2:
ערעורים מצד הבעלים שאינם מסכימים אם יש בעל בית משותף שאינו מסכים לשינוי ברישום הצו, הוא רשאי להגיש ערעורים בבית המשפט. הערעורים מהווים את המנגנון שבו בעל הבית המשותף שאינו מסכים יכול להביע את הקטנות ולהוכיח שהשינוי שנרצה להפעיל אינו הוגן או אינו מתאים לרובות הבעלים. כאך שמותר להגיש ערעורים, יש להוציא את המגמות ולקבוע מדוע השינוי המבוצע אינו הוגן.

 

שלב 3:
הבית המשפט התיק מועבר לבית המשפט המתמחה בצווים לבתי משותף. בבית המשפט, הידונים יתוכננו והראיות יפורטו לקראת פסק הדין. במהלך המשפט, תוכל גם להשתמש בעודף הסיכויים המשפטיים להגן על זכויותיך ולהוכיח שהשינוי המבוצע אינו הוגן או מתאים לרובות הבעלים.

 

שלב 4:
פסק הדין והתיקון לאחר שבית המשפט החליט לתקן את הרישום, התיק יועבר לרשות הרישום המתאימה לביצוע השינוי. המשפט מסתיים עם החלטת בית המשפט הרשמי, שבה יתבצע תיקון ברישום הצו לבית המשותף על פי ההחלטה השיפוטית.

 

מסמכים הדרושים להגשת בקשה לתיקון צו בבתי משותף

1. תשריט:

תשריט הוא מסמך מרכזי בעל חשיבות רבה המיועד לשמש כתיאור מפורט של השינויים הנדרשים ברישום הצו. התשריט חייב להיות מפורט ומדויק, ולכלול את כל הפרטים הרלוונטיים. זה כולל גוש, חלקה, פרטי יחידות הדיור, החלק של כל יחידה בשטחים המשותפים, ותיאור גרפי של המבנה ביחס לרחוב ולנכונותו להיתרי הבנייה.

 

2. אישור התשריט:

כדי שתיקון הצו יתקבל, התשריט חייב להיות מותאם לחלוטין להיתרי הבנייה הרלוונטיים. בהתאם, נדרש אישור על גבי התשריט מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובניה. האישור מהוועדה מעיד על התאמת התשריט להיתרי הבנייה הקיימים ועל תוכניותיו לשינוי רישום הצו.

 

3. הסכמה חתומה:

במקרים בהם קיימת משכנתא על הנכס, הבנק שממנו המשכנתא נלקח, חייב להסכים לתיקון הצו. אם ישנן הערות אזהרה על המשכנתא, יש צורך בקבלת הסכמה גם מבעלי ההערה.

 

4. רשות מקרקעי ישראל:

במקרקעים שנחכרו מהמדינה, נדרשת גם הסכמת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) לתיק.

 

 עו"ד איריס אלקוני מתמחה במקרקעין  ונדל"ן והגישה בקשות רבות לתיקוני צווים, ועל כן יכולה להבטיח טיפול מקצועי ואפקטיבי. ניתן להבטיח שתקבלו הכוונה מקצועית והסברים ברורים ומדויקים במהלך התהליך, תוך הגנה על זכויותיכם והתעקשות על הוגנות השינויים הנדרשים. תהליך זה אינו פשוט, אך עם ההכוונה הנכונה והתמיכה המתמידה של עורך דין  דיני מקרקעין ברמת גן, ניתן להשיג את התוצאה הרצויה בהתאם לצרכי הבעלים.

 

ביטול חובות בהוצאה לפועל

ביטול חובות בהוצאה לפועל

 

ביטול חוב בהוצאה לפועל

אין ספק כי הימצאות בחובות כלפי נושים, כאשר יכולתך לשלם את החוב מוגבלת עד בלתי קיימת, הינה מצב קשה ומעיק שאינו מאפשר להרים את הראש ולהתחיל דף חדש בחיים. במקרים רבים גם נפתח נגד החייב תיק הוצאה לפועל, הכרוך בחקירה של יכולות, בעיקולים ושעבודים, בצווים וכדומה, ואלו סיטואציות שאיש אינו רוצה להימצא בהן.

 

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי באמצעות עורך דין המתמחה בתחום ניתן גם לפעול למען ביטול חוב בהוצאה לפועל. על מנת לעשות זאת, חשוב להכיר את חוק חדלות פירעון שנחקק בשנת 2018 ונכנס לתוקף בשנת 2019.

 

למידע אודותינו לחצו כאן

 

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

כאמור, ביטול חובות בהוצאה לפועל אפשרי בזכות חוק חדש יחסית, אותו חוקקה הכנסת בשנת 2018 ונכנס לתוקף החל מ- 15.9.2019. מטרתו של החוק היא להסדיר את הליכי חדלות הפירעון, אשר יביאו למעשה למחיקת החוב באמצעות ההוצאה לפועל. להלן מספר דברים שחשוב לדעת על החוק.

 

ראשית, ישנם מספר קריטריונים שצריך לעמוד בהם על מנת להגיע אל ביטול חובות בהוצאה לפועל לפי החוק החדש. תנאי הראשון הוא שניתן להגיש בקשות ללשכות המטפלות בנושא (טבריה, חיפה, כפר סבא, תל אביב, ירושלים, אשקלון) רק אם החובות נמוכים ממאה וחמישים אלף ₪, פחות או יותר – הסכום משתנה משנה לשנה. מאידך, על מנת שההליך יתבצע לא יכולים להיות החובות הצבורים נמוכים  מחמישים אלף ₪, אלא אם קיימות נסיבות מיוחדות שרשם ההוצאה לפועל מצא כי הן מצדיקות את פתיחת ההליכים.

 

שנית, ההגדרה של אדם בתור חדל פירעון אומרת שאין ביכולתו לשלם את החובות שלו בזמן, ו/או שוו ההתחייבויות הכספיות שלו גדול משווי הנכסים העומדים לרשותו. יש לציין כי עד כה הליכי פשיטת רגל ליחידים התנהלו בבית משפט מחוזי, אולם כעת הם יוחלפו בהליכי חדלות פירעון שינוהלו כאמור בהוצאה לפועל. יחד עם זאת, במידה והחוב גבוה ממאה וחמישים אלף ₪, לא יתנהלו ההליכים בהוצאה לפועל אלא במשרד המשפטים על ידי הממונה על הנושא. במידה ומדובר בתאגיד ולא ביחיד ימשיכו ההליכים להתנהל בבית משפט מחוזי.

 

שלישית, את פתיחת הליכי חדלות הפירעון ניתן לבצע כאמור בלשכות ההוצאה לפועל המטפלות בנושא, וזאת גם לגבי חובות שלגביהם לא נפתחו עד כה הליכים בהוצאה לפועל.

 

ביטול חובות בהוצאה לפועל 

 

סיוע מקצועי בביטול חובות

ביטול חוב בהוצאה לפועל אינו עניין של מה בכך, ויהיה כרוך בדיקות כלכליות שונות שיבוצעו על ידי הלשכה. על כן, יש לפעול בתבונה ולהציג את מצבך כחייב באופן שישכנע בדבר הכרזה על חדלות פירעון, ומאידך לא יביא לנזקים והשלכות בלתי צפויות או רצויות. לכן, חשוב להסתייע לשם כך ב- עורך דין הוצאה לפועל בעל בקיאות רבה בהליכים ובמשמעות החוק החדש.

 

לפרטים נוספים אודות עורך דין הוצאה לפועל ברמת גן שילווה אתכם בביטול חובות הוצאה לפועל, ולקבלת ייעוץ, ליווי וסיוע משפטי, הנכם מוזמנים לפנות אל אלקוני ושות' - משרד עורכי דין ברמת גן  בטלפון 03-5178751.

 

חדלות פירעון – מה זה אומר?

חדלות פירעון – מה זה אומר?

חדלות פירעון היא מצב שבו חברה (תאגיד כלשהו) או אדם אינם יכולים לפרוע את חובם, בין אם בשל כמות החובות הרבה שלהם ובין אם בשל העובדה שאינם יכולים לפרוע את החוב בתוך פרק זמן קצר, כפי שנדרש מהם. חדלות פירעון של אדם יכולה להביא להליך של פשיטת רגל, לעומת זאת מצב של חדלות פירעון תוביל חברה או תאגיד להליכי פירוק או להליכי הבראה, בהתאם לנסיבות אותו מקרה.

 

אדם פרטי מול חברה

על פי דיני חדלות פירעון עומדות לרשותם של המעורבים בכך מספר אפשרויות: הליכים משפטיים וגם גיבוש הסדרים מיוחדים מחוץ לכתלי בית המשפט. אלה מותאמים נקודתית למצבו של החייב ולנסיבות שבהם נכנס לאותם חובות ומתקשה לפרוע אותם ומטרתם לאפשר לו להתמודד עם הקושי הרב הטמון בכך ולחזור לתפקוד כלכלי מלא במהירות האפשרית.

 

חדלות פירעון של חברה יכולה להוביל בעקבותיה לאחד מתוך שני תרחישים: פתיחה בהליכי פירוק, או, מנגד, כניסה להליכי הבראה על מנת לשקמה ולהחזירה לתלם. מצב חדלות פירעון יחידים (אצל אדם פרטי) מוביל אך ורק להליך אחד – פשיטת רגל, בין אם הוא נפתח בהתאם לבקשתו של אותו אדם ובין אם בהתאם ליוזמת נושיו, המעוניינים שהחוב כלפיהם יוסדר.

 

אפשרות של כינוס נכסים יכולה גם היא לבוא לידי ביטוי, הן במקרים של חידלות פירעון של חברות והן במקרים של חדלות פירעון של אנשים פרטיים. אצל אדם פרטי יחייב כונס הנכסים על מכירת נכסיו ואילו במקרים של חברה הנכנסת להליכי פירוק בעקבות חידלות הפירעון, מינויו של כונס הנכסים היא הקפאת אותם הליכים נגד החברה.

 

ישנה חשיבות רבה מאד בסיוע של עורך דין, כאשר נקלעים למצבים כאלה ולקבלת סיוע משפטי מקצועי מטעמו של גורם מנוסה ומיומן המתמחה בהליכי פשיטת רגל ובעל ידע רב בכל הקשור לדיני חברות.

 

נקלעתם למצב כזה וזקוקים לייצוג משפטי ע"י עורך דין חדלות פירעון ברמת גן ?  אלקוני משרד עורכי דין  מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, המותאמים נקודתית לצרכי הלקוח בנושא פשיטת רגל וחדלות פירעון. המשרד שם את הלקוחות במקום הראשון ומקפיד על מתן שירות וליווי משפטי באופן אישי ומקצועי. לקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

לפרטים נוספים בנושא: עורך דין חדלות פירעון

 

ייעוץ ותכנון מיסוי מקרקעין

ייעוץ ותכנון מיסוי מקרקעין

בעידן המשפטי והכלכלי העכשווי, מס מקרקעין הוא אחד מהגורמים המשמעותיים שמשפיעים על ההחלטות הכלכליות והתכנוניות של בעלי נכסים נדל"ן. תהליך ייעוץ ותכנון מס מקרקעין מהווה את הכלי המרכזי לשיפור הסדרי המיסים המקרקעיים והפיננסיים של האנשים, החברות והגופים המשפטיים.

 

מס מקרקעין כחלק מהכנה פיננסית

התכנון הפיננסי הוא אבן יסוד להצלחה כלכלית אישית וארגונית. כאשר מדובר בנכסי נדל"ן, תכנון מס מקרקעין הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך הכללי. עורך דין מיומן עשוי להעניק ללקוח את היכולת לבנות תכנית פיננסית יסודית המשלבת את ההוצאות המסיות המקרקעיות והתכנון הכלכלי

התהליך המקורי: ייעוץ וניתוח מסי

לעורך הדין המתמחה במס מקרקעין משימות מרכזיות בתהליך הייעוץ והניתוח. בשלב הראשון, יש לוודא הבנה מדויקת של הנכסים הספציפיים הנדרשים להערכה מסיית, כולל הפנימה אל פרטי העסקה והשוק המקומי. הניתוח מסי דורש יכולת גבוהה לקריאת תעודת המקרקעין, הבנת השיעורים המסיים וההשוואה לשוק.

 

ההתמודדות עם הסיכונים המסיים

לצד הידע המשפטי והפיננסי, עורך הדין חייב להיות מיומן בזיהוי הסיכונים המסיים. כאשר מדובר במסים, כל טעות יכולה לגרום להשלכות משמעותיות מבחינה כלכלית ומשפטית. חשיבותו של ניתוח מדויק של הנתונים המסיים והאפשרויות השונות לתכנון הסדרי המיסים הכלליים גוברת בצורה משמעותית.

 

איסוף והכנה להגשת המסים

אחד השלבים הבלתי נפרדים מתהליך ייעוץ ותכנון מס מקרקעין הוא איסוף המסמכים והנתונים הרלוונטיים. כל אספקט של תהליך התכנון וההכנה להגשת המסים משתנה בהתאם לסוגי הנכסים והעסקאות השונות, ועל עורך הדין להבין את הצרכים הייחודיים של הלקוח. בשלב זה, מתחיל עורך דין דיני מקרקעין לאסוף את המסמכים והנתונים הרלוונטיים לעסקה המקרקעית. כך, ניתן להבין את התמונה הכללית של הנכסים המעוררים עניין ולהבין את הפרטים המדויקים המשפיעים על נתוני המס. אספקטים אלו כוללים:

 

1. תיעוד מקרקעי: איסוף תיעוד המקרקעין הכולל את תעודות המיסוי, הערכה מסוימת על סמך השוואת הנכס לנכסים דומים בשוק, חוזים, דוחות מנועים וכל רישומים אחרים הקשורים לעסקה.


2. הוצאות והכנסות: אספקט חשוב נוסף הוא איסוף הנתונים הכלכליים הכוללים הכנסות והוצאות הנכס, לדוגמה: השכרת דירה, הכנסות מנכסי נדל"ן מסחריים, השקעות בשדה הנדל"ן, תוצאות הוצאות תיקונים ופיתוחים ועוד.


3. עסקאות נוספות: במקרים בהם הנכס משמש לצרכי מסחר, יש לאסוף מידע על עסקאות נוספות שקשורות לנכס, כמו שכירות, זכויות שטחים, מכירות או השכרות משטחים חיצוניים וכדומה.


4. נתוני מסי: עורך הדין יצטרך לאסוף את נתוני המס הקשורים לנכס, כולל פרטי העסקה, הערכה המסיית, השיעורים המסיים וכל הפרטים המסודרים על פי התקנות.


5. שיעור רכישה ומכירה: אם מדובר בעסקאות רכישה ומכירה, יש להבין את המחירים שנקבעו ואת השיעור המסי במסגרת העסקה.

 

אספקטים אלו נדרשים להיבדק ולהיות בנתיים, ועורך הדין מחויב להבטיח תיעוד מקיף ומדויק הנדרש להגשת המס. ההכנה היסודית והסקרנות לפרטים הקטנים הם מפתחות להצלחת התהליך.

 

כיצד תהליך המס שבח משתלב בתהליך התכנון והייעוץ בעסקאות נדל"ן

בכל עסקה רכישת נכס נדל"ן, כמו רכישת דירה, בית, קרקע מסחרית או נכס תעשייתי, מחויב הקונה לשלם מס שבח. הגובה של המס תלוי בשווי הנכס שנרכש.  המס שבח הוא אחד התמריצים הכלכליים החשובים בהכנסת התקציב הממשלתי, כמו גם כלי לשיפור המחזור הכלכלי. זהו סוג של תשלום שנעשה על ידי עורך הדין שמחויב למנות את העסקה לרשויות מסיות ולשלם את המס על פי הגדרות והתקנות.

 

בתהליך הייעוץ והתכנון מס מקרקעין, עורך הדין ישמש כעין עוזר מס ללקוח. הוא יכול לסייע להבין את השיעורים המסיים, לפתור שאלות וחששות, ולהתעסק בהטבות ופטורים אפשריים הנמצאים בחוק. גובה המס שבח יכול להשפיע על ההחלטות הכלכליות והמשפטיות של הלקוח במספר דרכים:

 

1. הוצאות נוספות: על פי החוק, לעיתים המס שבח מחושב על פי המחיר הנרכש ואילו ההוצאות הנוספות שנדרשות לעסקה (כמו תרומות לקרקע משולבת וכדומה) אינן נכללות בחישוב. הקונה צריך להכין עצמו להוצאות נוספות הקשורות לעסקה, שעשויות להגיע כחלק מהתהליך.

 

2. השלטון של המס בשווי הנכס: התשלום של המס עשוי להשפיע על ההשוואה בין נכסים נדל"ן במחירים שונים. המס יכול לגרום להגברת הפער בין נכסים שנמכרים במחירים שונים, כאשר המס משמש כגורם שמשנה השווי הנכס.

 

3. ההטבות והפטורים: חשוב לשים לב להטבות ופטורים אפשריים מהמס שבח. ההטבות והפטורים מוגדרים בחוק, והם יכולים לשנות את גובה המס הכולל בעסקה. לדוגמה, החוק עשוי להתיר פטור ממס שבח על רכישת דירה נראשונה, או להכניס הטבות נוספות לרוכשים שבקבוצות ספציפיות.

 

כשעורך הדין עוסק בתהליך ייעוץ ותכנון מס מקרקעין, הוא יחקור את כל ההטבות והפטורים האפשריים למקרקע ספציפי. בהתבסס על הנתונים והמסמכים, הוא יוכל לסייע ללקוח להבין כיצד ההטבות והפטורים משפיעים על ההחלטות הכלכליות והמשפטיות בעסקה.

 

לסיכום, המס שבח משפיע על ההחלטות הכלכליות והמשפטיות של הלקוח מכיוון שהוא מהווה תשלום נוסף הנראה בחשבונית. כמו כן, ההטבות והפטורים מסייעים להפחית את העומס המסי ויכולים לשפר את המצב הכלכלי של הלקוח במסגרת העסקה.

 

מה הקשר בין תשלום מזונות לבין הליך פשיטת רגל

מה הקשר בין תשלום מזונות לבין הליך פשיטת רגל

רבות נשאל על מעמדם של תשלומי מזונות כאשר חייב נכנס להליך פשיטת רגל. בעניין זה צריך להפריד בין חוב בגין מזונות עבר לבין תשלום מזונות שוטפים. יש לציין כי מזונות עבר הם כמעט החוב היחיד  שאין עליהם הפטר והינם בדין קדינה ועל כך במאמר נפרד. לעומת זאת אי תשלום מזונות שוטפים לאחר שחייב קיבל צו לפתיחת הליכים בפשיטת רגל הינם עילה לביטול הליך פשיטת רגל. עניין זה מוסדר בסעיף 179 בחוק "חדלות פרעון ושיקום כלכלי תשע"ח – 2018", חוק חדלות פרעון "חדש" שתקף לכל מי שהגיש בקשה לפשיטת רגל מיום15.9.2019.

 

נקבע שחייב שכנגדו קיים פסד דין למזונות בבית  משפט לעניני משפחה ונקבעו גובה המזונות החודשיים שעליו לשלם, הרי שבצו פתיחת הליכים שיקבל החייב, לאחר שתתקבל בקשתו לפשיטת רגל, יקבע הממונה (הכונס הרישמי) את גובה המזונות שעל החייב לשלם מדי חודש. עד לכניסת החוק החדש היה על מי שזכאי למזונות, לרוב הגרושה בשמה או בשם ילדיה, להגיש בקשה לבית משפט בו התנהל הליך פשיטת הרגל של החייב, על מנת שזה יורה לחייב לשלם מזונות. החייב רשאי היה להגיב לבקשה ולבסוף בית משפט נדרש לפסוק מה גובה המזונות שעל החייב לשלם מדי חודש. בקשה זו נקראה בקשה לקציבת מזונות לפי סעיף 128. 

 

גובה המזונות יכולים להקבע בסכום כפי שפסק בית משפט לעניני משפחה ואף בסכום נמוך יותר. בחוק החדש ההחלטה על גובה המזונות שחייב צריך לשלם ניתנת ע"י הממונה ( הכונס הרישמי) מראש, במסגרת צו פתיחת הליכים וזאת במטרה למנוע את הצורך בבקשות  נפרדות. הממונה יכול להחליט שגובה המזונות שישלם החייב יהיה זהה לסכום שפסק בית משפט לענייני משפחה וכן לפסוק סכום נמוך מזה. הרעיון הוא לאפשר לממונה לאזן בין החוב לגרושה ולילדים לבין נושים אחרים באופן שבו יקבע סכום מזונות שיאפשר לחייב לשלם גם צו תשלומים חודשי בסכום שגם נושים אחרים יוכלו בסוף ההליך לקבל דיבידנד.

 

חשוב לציין כי העובדה שנקבע לחייב תשלום מזונות נמוך מפסק הדין בבית משפט לעניני משפחה, אינה פופרת אותו מהפרש המזונות. למעשה את ההפרש המזונות החייב יצטרך להשלים כאשר יצא מפשיטת הרגל. כך שלעיתים עדיף, אם ניתן, לשלם את מלוא המזונות החודשיים, שכן ממלא זה חוב שהחייב יצטרך לשלם אותו לאחר סיום הליך פשיטת הרגל. בעניין זה נתן בי משפט עליון פסק דין מסכם בע"ם 2255/19 מיום 23.2.2020 לפיו נקבע כי ביחס לחוק חדלות פרעון שחל עד ליום 15.9.19 גם אם לא מוגשת בקשה לקציבת מזונות הרי שהחייב אינו פטור מתשלום מזונות.

 

כמו כן, נקבע שהסמכות לקבוע את גובה המזונות היא של בית משפט לעניני משפחה ולפיכך כל הקצבה בהליך פשיטת הרגל הנמוכה שהסכום שנפסק ע"י בית משפט לעניני משפחה הופכת את ההפרש לחוב של החייב ומי שזכאי למזונות יוכל לגבות בסיום ההליך את ההפרש בין המזונות ששולמו בפועל לבין אלו שנפסקו בבית משפט לעניני משפחה.

 

חשוב לציין כי כתבה זו מתייחסת למזונות שוטפים ולא חוב מזונות עבר שהצטבר לחייב.

 

למידע נוסף על דיני פשיטת רגל

 

חובות בדין קדימה – כדאי לדעת

חובות בדין קדימה – כדאי לדעת

שוויון בין נושים הוא אחד העקרונות החשובים ואולי גם הבולטים בכל הקשור להליכי פשיטת רגל והוצאה לפועל. מדובר בסוגיה מהותית המנחה את כל העוסקים בדבר, סוגיה שניתן לסטות ממנה באמצעות הליך אחד בלבד – דין קדימה, המאפשר קבלת קדימות של חוב מסוים על פני חוב אחר.


הסדרת חובות השכר

כאשר מדברים על דין קדימה עובדים, שלא קיבלו את משכורתם, הם פעמים רבות הקו המנחה. הרעיון המרכזי העומד מאחורי דין זה הוא לאפשר מתן קדימות לחובות מסוימים, הנחשבים לחשובים הרבה יותר (בעיקר בשל היעד המדובר) ויש להסדירם במהירות, בהשוואה לכל חוב אחר. שכר עבודה מקבל את הקדימות הגבוהה ביותר על פני חוקים אחרים ובעלי חובות נדרשים להסדירו כחוב ראשון ורק לאחר מכן להסדיר את החובות הנותרים. כל זאת, תוך הגבלת הסכום וקביעת תקרה מקסימאלית, המשתנה מפעם לפעם בהתאם להוראותיו של המוסד לביטוח לאומי והקריטריונים שקבע.

 

הסדרת חובות נוספים

במקרים של דין קדימה שכר עבודה יקבל עדיפות גבוהה וישולם במסגרת משא ומתן אל מול פושט הרגל ותוך התייחסות לצורך בהקטנת הסיכוי להגעתו לפשיטת רגל. העובדים זוכים בזכות דין קדימה להגנה סטטוטורית ובכך יכולים להסדיר את השכר המגיע להם ולקבל אותו לפני שיוסדרו חובות אחרים, הנחשבים כפחות חשובים. לאחר הסדרת ענייני השכר, מגיע תורו של מס הכנסה והסדרת החובות הקשורים אליו. שלושה חובות אחרים נמצאים ברשימה לאחר מכן וזוכים למעמד שווה בדין קדימה – שכר דירה, דמי מזונות ומיסים. אלה, יוסדרו רק לאחר ששולם שכר ושולמו חובות מס ההכנסה השונים ויקבלו קדימות על פני החובות הבאים. כל אלה מוגדרים בחוק והתכלית העומדת מאחוריהם היא תכלית סוציאלית, הנובעת פעמים רבות בשל מעורבותם של צדדים נוספים, כמו קטנים ועובדים.

 

רוצים להסדיר את חובותיכם וזקוקים לסיוע משפטי מתאים? משרד אלקוני הוא הכתובת הנכונה עבורכם עם עורך דין מומחה הוצאה לפועל המנוסה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע מענה מהיר ומקצועי, המותאם נקודתית לצרכי הלקוח. לסקירת כלל שירותי המשרד, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

רכישת דירה מקבלן - כל מה שחשוב לדעת

רכישת דירה מקבלן - כל מה שחשוב לדעת

 

רכישת דירה מקבלן הינו תהליך מסובך שדורש התייחסות למספר מסמכים והסכמים.

להלן הנחיות חשובות שיעזרו לכם להתמודד עם הצרות שעלולות לצוץ במהלך תהליך הרכישת דירה מקבלן:

 

התוכן הרלוונטי של חוזה הקנייה

כל חוזה רכישה צריך לכלול פרטים רלוונטיים לגבי הנכס המסוכם. במקרה של רכישה מקבלן, יש לוודא שהקונה מבין את הפרטים הנכונים והכלולים בחוזה הקנייה, ובמיוחד את הפרטים הקשורים למסמכי האישור המסופקים על ידי הקבלן.

 

קריאה מקיפה של מסמכי המסירה

אם אתם רוכשים דירה מקבלן, יש לוודא שמסמכי המסירה מכילים את כל הפרטים הרלוונטיים לגבי הנכס, ובמיוחד את הפרטים הקשורים למצב המשפטי והפיננסי של הקבלן. חשוב לוודא שהקבלן יכול למסור לכם את כל המסמכים הנדרשים.

 

זכויות הקונה

במהלך התהליך של רכישת דירה מקבלן, חשוב לוודא שהזכויות החשובות של הקונה נשמרות. חשוב לוודא שהקונה מקבל את הנכס במצב המתאים וכפי שכתוב בחוזה הקנייה. כמו כן, על הקבלן למסור לקונה את כל המסמכים הנדרשים לרכישת הנכס, ולוודא שכל המסמכים המסופקים הם נכונים ומעודכנים.

 

בדיקת הנכס

כדי לוודא שהנכס נמצא במצב המתאים ושאין כל בעיות מוסתרות, כדאי לבצע בדיקת הנכס על ידי מומחה בתחום. במסגרת הבדיקה על המומחה לבדוק את מצב הבניין, המערכות הטכניות שלו וכן את כל הבעיות והמגבלות הקיימות בנכס. תוצאות הבדיקה יכולות לשמש כנקודת מוצא למשא ומתן בין הקונה והמוכר.

 

תנאי התשלום

ברגע שקובעים על מחיר הדירה, חשוב לוודא את תנאי התשלום. כדאי לבדוק האם התשלום מתבצע במספר תשלומים או כאשר נמסרת הדירה. כמו כן, כדאי לוודא עם המוכר כמה זמן יש לך עד לתשלום המלא ומהם העונשים המשפטיים אם אתה אינך מצליח לשלם בזמן.

 

זכויות המוכר

בכדי לוודא שכל הצעדים נעשו בצורה הנכונה ושכל הנכסים והתנאים הנדרשים מסורים לך כקונה, חשוב לוודא שכל הזכויות של המוכר נשמרות. כמו כן, חשוב לוודא שהמוכר מספק את כל המסמכים הדרושים.

 

תפקידו של עורך דין שמייצג רוכשי דירה מקבלן

חשוב לזכור שקניית דירה היא תהליך מסורבל ומסוכן וכיוון שכל רכישת נכס עסקית היא משקעת משפטית, רצוי לפנות לעורך דין מומחה ומומלץ למקרקעין כמו  אלקוני ושות' - עורך דין מקרקעין ברמת גן, שייצג אתכם ושיכול לסייע בנושאים שונים כגון בדיקת חוזים, בדיקת הנכס, בדיקת הזכויות של המוכר ובכלל לפשט עבורך את תוכן הסכם המכר ולערוך בו שינויים לטובתכם במידת הצורך . העורך דין ולעזור לך להבין את הזכויות שלך ולהבטיח שאתה מתקדם בצורה נכונה ומאובטחת בכל שלבי הרכישה.

 

אלקוני ושות' - משרד עורכי דין ברמת גן מעניק ייעוץ וליווי משפטי מקצועי ואישי ללקוחות במהלך עסקאות מקרקעין / נדל"ן. המשרד של אלקוני מייצג לקוחות גדולים ובינלאומיים בתחום הנדל"ן הפרטי, העסקי והמסחרי ובתחום חוזי הנדל"ן הקמעונאי. צרו קשר היום לתאום פגישת ייעוץ חינם בטלפון: 03-5178751

  

האם כספי פיצויים מוקנים לקופת פשיטת הרגל של החייב?

האם כספי פיצויים מוקנים לקופת פשיטת הרגל של החייב?

החל משנת 2008 חלה בישראל חובת ביטוח פנסיוני לגבי כלל העובדים וכלל המעסיקים. נשאלת השאלה אם כספי פיצויים מוקנים לקופת פשיטת הרגל והאם בית משפט רשאי להורות על העברת כספים אלו לקופת פשיטת הרגל לטובת הנושים? חשוב לציין שביטוח פנסיוני בין אם קופת גמל או ביטוח מנהלים או קרן פנסיה כולל כספי פיצויים וגם כספי תגמולים.

 

מאמר זה עוסק רק במעמדם של כספי פיצויים. מעמדם של כספי תגמולים יטופל בנפרד. כספי פיצויים מקורם החוק פיצויים פיטורים התשכ"ג 1963 הקובע שעובד שפוטר מעבודתו זכאי לפיצויי פיטורין בעוד שעובד שהתפטר ממקום עבודתו לא זכאי לפיצויים אלא בנסיבות מיוחדות.

 

החל משנת 2008 הורחבה החובה להפקיד לעובד כספים לצורך פיצויי פיטורים ובהמשך בשנת 2011 בצו הרחבה נקבע כי כספי פיצויים שהופקדו עבור עובד יבואו במקום פיצויי פיטורים וכי המעסיק לא יוכל לדרוש כספים אלו בחזרה אלא בתנאים מוגבלים .

 

למידע נוסף אודות - עורך דין פשיטת רגל ברמת גן

 

נשאלת השאלה האם ומתי כספים אלו מוקנים לקופת פשיטת הרגל של החייב ?

 

בע"א 5033/18 קרן מקפת מרכז לפנסיה ותגמולים א.ש. בע"מ נ' רון לוי סיכם בית המשפט העליון בפסק דין מפורט מאוד את מעמדם של כספי הפיצויים בהליך פשיטת הרגל. בחוק עניין זה מוסדר "בפקודת פשיטת הרגל (נוסח חדש) תש"ם – 1980" בסעיף 85 (1א) וב "חוק חדלות פרעו ושיקום כלכלי תשע"ח" סעיף 228. בפסק דין מנומק ומפורט נקבע כי כאשר מדובר בפיצויי פיטורין שנצברו בקרנות פנסיה ותיקות שנפתחו לפני שנת 1995 הרי מתוקף מעמדן המיוחד לא ניתן להעביר את כספי הפיצויים לקופת פשיטת הרגל לטובת נושי החייב. לעומת זאת בפיצויים שנצברו בקופות גמל או מכשירים פיננסיים אחרים שנפתחו ע"י המבוטח לאחר שנת 1995 הרי שכספי הפיצויים מוקנים לקופת פשיטת הרגל רק באישור בית המשפט.

 

בית המשפט העליון קבע גם אילו שיקולים צריכים להנחות את בית המשפט בהחלטתו אם להעביר כספי פיצויים לקופה והם: השפעת "פתיחת" קופת הפיצויים על הקצבה לה יהיה זכאי החייב בגיל פרישה, מצבו הכלכלי של החייב והתלויים בו ואילו כספים יעמדו לו בזמן פרישה, היכולת של החייב לצבור זכויות פנסיוניות בעתיד אם מחמת גילו או מצבו הבריאותי ובאיזו מידה יהיה ביכולתו להשתכר בעתיד ולפצות בעתיד על העברת הפיצויים לקופה.

 

מנגד קיימים שיקולים הקשורים בנושים והם שעור החוב שיפרע החייב, ככל ששיעור הפרעון נמוך יש להימנע מפדיון קופת הפיצויים, בדיקת אפשרויות חלופיות לפרעון החוב מבלי לממש כספי פיצויים ולבסוף יש לבחון את , התנהלות החייב ותום ליבו ומידת שיתוף הפעולה שלו בהליך.

אם אתם מחפשים עורך דין מנוסה לפשיטת רגל / חדלות פירעון אתם מוזמנים לפנות לאלקוני ושות' - משרד עורכי דין ברמת גן ונשמח לעמוד לרשותכם.

 

ברור על צו עיכוב יציאה מהארץ – במי נעזרים?

ברור על צו עיכוב יציאה מהארץ – במי נעזרים?

את עיכוב היציאה מהארץ מגלים חייבים רבים בפעם הראשונה בבואם לצאת לחופשה קצרה או ארוכה בחו"ל, עוד בשדה התעופה. הדבר גורר בעקבותיו לא מעט עוגמת נפש, הוצאות כספיות מיותרות ופעמים רבות גם שברון לב. ברור על צו עיכוב יציאה מהארץ, וכמה שיותר מוקדם, יכול למנוע זאת ולאפשר לחייב להתמודד עם מצבו בצורה טובה ונכונה יותר.

 

מהיר ופשוט

את הבירור ניתן לעשות ישירות מול רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול. אפשר לעשות זאת באופן עצמאי על ידי התקשרות למספר הטלפון 3450* או בעזרתו של עורך דין, המתמחה בהליכי הוצאה לפועל ומציע את שירותיו לחייבים. הברור מאפשר לחייב לגלות אודות צו העיכוב לפני הגעתו לשדה התעופה ולהימנע מכל מה שכרוך בכך. מדובר בבירור מהיר ופשוט מאד שאיננו כרוך בעלות. כדי לבצע את הבדיקה יש לשלוח צילום של תעודת הזהות לפקס מרכז השירות של רשות האוכלוסין – 02-6469441 ולענות לאחר מכן על כמה שאלות. בתום המענה ושליחת הפקס תינתן התשובה בו במקום – האם קיים נגד אותו חייב צו עיכוב יציאה מהארץ.

 

להיעזר בעורך דין

ישנם לא מעט מקרים בהם חייבים כלל אינם יודעים על פתיחתו של תיק ההוצאה לפועל נגדם, ורק מתן צו העיכוב הוא זה המלמד אותם כי אכן כך המצב. בעזרתו של עורך דין מנוסה ומקצועי יכול החייב להתמודד עם ההליכים הנלווים לפתיחת התיק, לרבות צו העיכוב ולעבור תקופה מאתגרת ולא פשוטה בצורה טובה יותר. מי שחייב כספים לנושים, מומלץ לו, ובייחוד כאשר מדובר בסכומים גבוהים של כמה עשרות או אלפי שקלים, מוטב שיברר את העניין בהקדם וכן יאסוף את כל המידע הנדרש לו בנוגע להליכי פתיחת התיק בהוצאה לפועל.

 

נפתח לכם תיק בהוצאה לפועל ואתם חוששים שהוגש נגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ? משרד אלקוני הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות במקרים של קבלת צווי עיכובים והגבלות נוספות מסוגים שונים. לסקירת כלל שירותי המשרד, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

סיכונים בעסקאות מקרקעין

סיכונים בעסקאות מקרקעין

עסקאות נדלן הן עסקאות מורכבות הדורשות השקעה אנושית וכלכלית משמעותית. עם זאת, בתכנון וביצוע נכונים, עסקאות נדל"ן יכולות להיות מאד רווחיות ומשתלמת.

חלק מהסיכונים הגלומים בעסקאות נדל"ן וכיצד להתמודד איתם:

 

סיכון כספי:

עסקאות נדל"ן יכולות להיות יקרות מאוד, ולכן קיים סיכון גבוה שההשקעה לא תחזיר את ערכה.

כדי להפחית את הסיכון הכספי, על המשקיעים לבחון היטב את העסקאות ולוודא שהעמלות הכרוכות בכך תואמות את הכנסה הצפויה.

כמו כן, חשוב לבדוק את תנאי ההלוואה ולהבין את עמלותיה ותנאיה.

 

סיכון משפטי:

כמו בכל עסקה מסחרית, גם בעסקאות מקרקעין ישנם סיכונים משפטיים רבים. הבנת הסיכונים הללו והתייחסות להם בזמן המתאים עשויים להבטיח לך עסקאות מוצלחות ובטוחות יותר.

סיכונים משפטיים בעסקאות מקרקעין עשויים לכלול כמה דברים. למשל, סיכוני מס ומסים על נכסים ועל התשלומים שנקבעו עבורם. כמו כן, ייתכן גם שישנם סיכוני חוזים וכתבי תביעה נגד הנכס או הצדדים המעורבים בעסקה.

בנוסף, ישנם סיכונים שקשורים למתן מידע לא מדוייק על הנכס, כגון מעמדו המשפטי של הנכס או כתבי תביעה פעילים נגדו. כמו כן, ייתכן גם שישנם סיכונים סביב ההפרעות על הנכס או חובות פיננסיות אחרות של הצדדים המעורבים.

עסקאות מקרקעין עשויות להיות כרוכות בסיכונים משפטיים רבים. הם עשויים להתייחס לתנאי הסכמים,  מחירי קנייה ומכירה, מיסים וחוקים ותקנות רגולטוריים.

לדוגמא, אם מוכר לא יבצע את כל השיפוץ והתיקונים הנדרשים לפני המכירה, הוא עלול להיחשב כמגדיל את החשיפה המשפטית של הקונה ולהיחשב כבטל.

על מנת להפחית את הסיכונים הללו, חשוב לעבוד עם מומחה משפטי המתמחה בתחום המקרקעין והנדל"ן. 

כמו כן, חשוב להתייעץ עם עורך דין מקרקעין המתמחה בתחום המקרקעין ונדל"ן לפני חתימה על הסכם ולוודא שהוא עונה על הדרישות של המשקיע. 

 

כיצד להפחית את הסיכון המשפטי?

כאשר מדובר בעסקאות נדל"ן, ישנן מספר דרכים להפחית את הסיכון המשפטי:

חקרו את הנכס - חשוב מאד לבצע בדיקה יסודית ותיעוד של הנכס ולבדוק שהוא חוקי ובעל כל האישורים הנדרשים.

חוזי עסקה מקצועיים - חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מיומן עם ניסיון רב בתחום המקרקעין על מנת להבטיח כי חוזה העבודה שמסכמים עם כל הצדדים מכיל תנאים מדויקים ומפורטים ומכסה את כל הסיכונים המשפטיים האפשריים.

רישום העסקה - חשוב לוודא שכל התנאים וההסכמים נרשמים בכל המסמכים המתאימים בצורה ברורה ותקין וכי הם עומדים בכל החוקה והחוקים הרלוונטיים.

בדיקת ניהול - חשוב מאד לבדוק את ניהול הנכס ולבדוק כי כל התנאים וההתחייבויות נאכפים כראוי.

 

סיכון סביבתי:

עסקאות נדל"ן עלולות להוביל לסיכונים סביבתיים. למשל, רכישת מקום לבנייה של בניין עשויים לגרום לפגיעה בסביבה הטבעית, כגון חתירת יערות או פגיעה במערות ואתרי ארכיאולוגיה.

עם זאת, ישנם תקנות וחוקים רבים שמטרתם להגן על הסביבה ועל אתרי ההיסטוריה העשויים להיות מאוננים על ידי פעילות מקרקעין.

כדי להפחית את הסיכון הסביבתי, מומלץ לבדוק את התקנות והחוקים המקומיים ולקחת בחשבון את ההשלכות הסביבתיות של הפעילות המקרקעית.

 

לסיכום:

עסקאות נדל"ן הן עסקאות גדולות ומורכבות שיכולות להיות כרוכות בהשקעות כספיות משמעותיות והחלטות עסקיות חשובות.

 ברוב המקרים, עסקאות נדל"ן דורשות השקעה משמעותית של כח אדם, זמן ומאמץ על מנת להבטיח עסקה חלקה ובטוחה.

לפיכך, בעת ביצוע עסקת מקרקעין, רצוי תמיד להיות מלווה בעורך דין מתמחה, על מנת להבטיח הגנה על האינטרסים של כל הצדדים בעסקה.

 

אלקוני ושות' - משרד עורכי דין ברמת גן מעניק ייעוץ וליווי משפטי מקצועי ללקוחות במהלך עסקאות נדל"ן. המשרד מייצג לקוחות גדולים ובינלאומיים בתחום הנדל"ן הפרטי, העסקי והמסחרי ובתחום חוזי הנדל"ן הקמעונאי. צרו קשר היום לפגישת ייעוץ חינם בטלפון 03-5178751

 

לפרטים נוספים - עורך דין מקרקעין

 

ייפוי כוח מתמשך – כדאי וחשוב לדעת

ייפוי כוח מתמשך – כדאי וחשוב לדעת

 

בשנת 1962 נחקק חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, המאפשר את מינויו של אפוטרופוס על כל אדם בגיר (בן 18 ומעלה) באחד מתוך שני מקרים: במקרה הראשון – כאשר הוא איננו יכול לדאוג לענייניו, בין אם באופן חד פעמי ובין אם באופן קבוע, בין אם לדאוג לחלק מענייניו ובין אם לכולם, ובמקרה השני – כאשר אותו אדם בגיר נחשב כ"פסול דין", כלומר, בשל ליקוי בשכלו או בשל מחלת נפש, ממנה הוא סובל, הוא איננו מסוגל לדאוג לכלל ענייניו.

 

מידע אודות עורך דין ייפוי כוח מתמשך ברמת גן

 

שינויים חשובים בחוק ותקנות ייפוי כח מתמשך

מספר עשורים לאחר חקיקתו של חוק זה, בשנת 2016, תוקן החוק ונוסף לו שינוי בעל חשיבות רבה. שינוי זה, תיקון מספר 18, כולל תקנות עבור הליך ייפוי כוח מתמשך. במסגרתו ניתנת האפשרות לתת את ייפוי הכוח המתמשך וכן הנחיות כלשהן לאדם כלשהו, לקבוע כיצד יטופלו ענייניו האישיים של אותו בגיר ומה ייעשה ברכושו (לרבות הנחיות בכל הקשור לטיפול רפואי בגופו). כל זאת אם יגיע למצב שבו הוא איננו יכול לקבל החלטות חשובות אלו בעצמו.

 

מטרותיה של התקנה

מטרתה העיקרית של הנחיה זו הוא לשמור על כבודו של האדם ולממש, בבוא העת, אם יידרש בכך, את רצונו המלא. כדי לדעת מה זה ייפוי כוח מתמשך יש לבחון את החוק ולהתייחס לשינויים שחלו בו בשנת 2016. ייפוי כוח זה מהווה מסמך משפטי לכל דבר, המאפשר לכל אדם בגיר לקבוע בעצמו מי יטפל בענייניו וגם כיצד אלה יטופלו. הדבר ייכנס לתוקף, כאמור, במצב שבו לא יוכל עוד לטפל בעצמו או להביע את רצונותיו. יתרונו הרב של ייפוי כוח זה הוא העובדה כי הבגיר בוחר מרצונו החופשי לחלוטין את האדם שיטפל בענייניו כאשר הוא עצמו לא יוכל לעשות זאת וכי הוא מבין באופן מלא את כל המשמעות הנלוות לכך, כמו גם תוצאותיו של ייפוי כוח מסוג זה. הדבר צריך להיעשות ולהיחתם מראש, בין אם בפני עורך דין לייפוי כח מתמשך ובין אם בפני בעל מקצוע, כאשר מדובר בייפוי כוח רפואי.

 

מעוניינים בעריכת ייפוי כח מתמשך?

תפנו למשרד של עו"ד איריס אלקוני ושות' - עורכי דין לייפוי כוח מתמשך ברמת גן. המשרד מתמחה בעריכת ו- הגשת ייפוי כוח מתמשך ומוסמך לחתום בהתאם לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות משנת 1962. לקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

הגשת בקשה לפשיטת רגל – העילות להגשתה על ידי הנושה

הגשת בקשה לפשיטת רגל – העילות להגשתה על ידי הנושה

הליך של פשיטת רגל מוכרז במקרים בהם אין ביכולתו של אדם לפרוע את חובותיו, כלומר, במקרים המוכרזים כ"חדלות פירעון". מטרתו העיקרית של הליך זה היא לכנס את נכסיו של החייב, על מנת לממש ולחלק את התמורה המתקבלת עבורם בין הנושים, שלהם הוא חייב. כאשר נושה רואה כי האדם שחייב לו כספים עונה על הגדרת ה"חייב" הוא יכול להגיש בקשה לפתיחת הליך פשיטת רגל.

 

עילות שונות להגשת הבקשה

הגשת בקשה לפשיטת רגל על ידי נושה אפשרית במספר מצבים. במקרים בהם סכום החוב, שאותו חב החייב לנושה הינו מעל לסכום מסוים כפי שקבוע בחוק (מתעדכן בכל שנה) ובמידה והוא נמוך מכך, יכול אותו נושה לצרף לבקשתו נושים נוספים ובתנאי שהסכום הכולל שהתקבל מהחובות אכן עולה על סכום החוב הקבוע בחוק. מצב נוסף, המצדיק גם הוא את הגשת הבקשה על ידי הנושה מתייחס לאופיו של החוב. עם מועד פירעון החוב חלף או שהחייב עתיד לפרוע אותו במועד קבוע, יכול הנושה להגיש את הבקשה. אם לחייב יש זיקה לישראל, בין אם הוא חי בישראל ובין אם שיש לו זיקה אליה לפחות במהלך 12 החודשים שקדמו לבקשה, יכול הנושה להגישה.

 

בבואו לדון בבקשה זו, רשאי בית המשפט לדרוש מהנושה להציג בפניו ראיות לחוב וגם ראיות למעשה פשיטת הרגל, שעליו נסמכת בקשתו. בית המשפט גם יכול להזמין את אותו חייב לתת עדות ואם נוכח כי יש ממש באותה בקשה, ייתן בית המשפט צו לכינוס נכסיו של החייב. יחד עם זאת, אם סבור בית המשפט כי אין לפניו ראיות מספקות לקיומו של אותו חוב או מעשה פשיטת רגל, יכול להחליט לדחות את הבקשה או לסרב לה, וכל זאת בהתאם לנסיבות המקרה.

 

הוגשה נגדכם בקשה לפשיטת רגל? משרד אלקוני הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות במקרים של פשיטת רגל וחובות גבוהים. לקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

לפרטים נוספים בנושא: עורך דין פשיטת רגל

 

מיסוי מקרקעין ברכישת דירות למגורים

מיסוי מקרקעין ברכישת דירות למגורים

איזה מס יחול על קונה נכס בעסקת מקרקעין?

מס רכישה חל על הרוכש בעסקת מקרקעין מכוח סעיף 9(א) לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ"ג-1963. גובה מס רכישה מתעדכן מדי פעם לפי מדרגות מס הרכישה ומהווה אחוז ממחיר העיסקה.

 

מדרגות מס רכישה

מדרגות המס על הרוכש דירת מגורים יחידה החל מיום 16.1.2022 ועד 15.1.2023: בהתאם להוראות סעיפים 9(ג1ג)(3) לחוק, רוכש של דירת מגורים יחידה (בהתאם להגדרות בחוק) החל מיום 16.1.22 ועד ליום 15.1.23 יחויב במס רכישה בהתאם למדרגות להלן:


1 על חלק השווי שעד 1,805,545 שקל – לא ישולם מס
2 על חלק השווי העולה על 1,805,545 שקל ועד 2,141,605 שקל – 3.5%
3 על חלק השווי העולה על 2,141,605 שקל ועד 5,525,070 שקל – 5%
4 על חלק השווי העולה על 5,525,070 שקל ועד 18,416,900 שקל – 8%
5 על חלק השווי העולה על 18,416,900 שקל – 10% למדרגות מס רכישה מעודכנות. 

 לעומת זאת מי שבעלותו דירה ורוכש דירה נוספת , לפי עדכון מדרגות המס הנוכחי , ישלם 8% מס רכישה על מחיר הדירה הנוספת מהשקל הראשון ללא הנחות.

 

פטור לאולוסיות מיוחדות

בנוסף ניתנת הנחה ( פטור) במס רכישה לקבוצות יחודיות ( תושבי חוץ, עולים, נכים וכיוב') בכפוף להצגת מסמכים רלוונטים.

 

דיווח על עיסקה למיסוי מקרקעין.

חובה לדווח בתוך 30 יום ממועד חתימת הסכם על העיסקה לרשויות המס ולשלם את המס בהתאם. בעת הגשת דיווח לרשויות המס יש לציין את הפטור המבוקש, במידה והקונה זכאי לו, לפי הסעיף הרלוונטי בחוק המקרקעין.

כאשר שני אנשים או יותר רוכשים את אותו מקרקעין , לדוגמה זוג נשוי הרוכש דירת מגורים, יחושב מס הרכישה לכל אחד בנפרד על חלקו באופן שבו כל אחד ישלם מס רכישה בהתאם למצבו במועד הרכישה. אם לאחד מהרוכשים דירה נוספת אז הוא ישלם על חלקו מס רכישה גבוה יותר ( כאמור 8%) מאשר אילו לא היתה בבעלותו דירה נוספת ( שאז המס יחושב לפי מרגות המס). לעניין דירה נוספת , נקבע שכל בעלות בנכס מעבר ל- 33% צחשב כבעלות על דירה נוספת לצורכי מיסוי .

לחצו על הלינק לצורך חישוב מס הרכישה.

 

איזה מס חל על המוכר בעסקת מקרקעין?

מס שבח חל על המוכר בעסקת מקרקעין. המחוקק הגדיר את מס השבח סעיף 6 לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ"ג-1963. ההגדרה של מס שבח היא מס על רווח הון. מס שבח מחושב לפי הרווח שנוצר למוכר במועד מכירת הנכס לעומת מחיר הנכס כאשר הוא נקנה על ידי המוכר.

חישוב מס השבח מחושב לפי ההוראות הקבועות בסעיף 6 לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ"ג-1963, המסדיר את העלייה בשווי המקרקעין כאשר בעל הזכויות – המוכר מבצע עסקת מכר. כאמור תוך 30 יום ממועד עיסקת מקרקעין גם הקונה וגם המוכר מגישים דיווח על העיסקה למיסוי מקרקעין. המוכר מצרף לדיווח שומה עצמית ובה הוא קובע מה השבח על הנכס ולפיכך כמה מס עליו לשלם. תחילה משולמת מקדמה ולאחר יקבעו רשויות במס את שבח הסופי והמס בגינו. חישוב שומה עצמית נעשית בעזרת מחשבון של מיסוי מקרקעין אך נהוג להעריך ( הערכת אצבע) את מס השבח כ- 25-30% מתוספת הרווח שנוצר למוכר.

החל משנת 2014 בוטל פטור ממס שבח כל 4 שנים ונקבע מס מוטב לינארי , לפיו לכל נכס ממועד הקניה ועד שנת 2014 קיים פטור ממס שבח והחל משנת 2014 ועד למועד המכירה יחול מס שבח מלא . המס מחושב באופן לינארי ממועד רכישת הנכס ועד מכירתו. לדוגמא , נכס שנרכש בשנת 2010 ונמכר בשנת 2020 , אז חישוב מס השבח יהיה באופן שעל 4 שנים הראשונות עש שנת 2014 יהיה פטור ממס שבח ועל 6 שנים הבאות עד 2020 יחול מס שבח. מוכר זכאי להשתמש בפטור הזה או בפטורים אחרים שמקנה לו המחוקק בהתאם לצרכיו. יצויין שיש חשיבות רבה לאיזה פטור /הנחה להחיל על המס ולכן רצוי בעניין זה להעז בעו"ד או מומחה למיסוי.

 

אילו פטור ממס שבח קיימים?

ישנם מקרים בהם המוכר מקבל פטור ממס שבח: הפטור המקובל הוא מס מוטב לינארי שהוזכר לעיל ומהווה את החלופה לפטור כל 4 שנים שהיה בעבר.

 

דירת מגורים מזכה

על מנת לקבל פטור ממס שבח במכירת דירת המגורים עליה להיות מוגדרת כדירת מגורים מזכה. דירת מגורים מזכה היא דירה אשר מתקיימים לגביה כל התנאים הבאים: הבנייה שלה הושלמה. היא בבעלות פרטית ולא בבעלות של חברה או תאגיד .מעל 50% (מחצית) משטח הדירה שימש למגורים באחת מהתקופות הבאות: ב-4 השנים שלפני המכירה. ב-80% מהתקופה שבשלה מחושב השבח.

 

פטור ממס שבח בגין דירת מגורים יחידה

פטור ממס שבח בסיסי הוא פטור למי שמחזיק דירת מגורים יחידה. יהיה פטור ממס שבח מי שבבעלותו דירה יחידה שמוגדרת כדירת מגורים מזכה במשך 18 חודשים לפחות לפני המכירה, ובעת המכירה של הדירה לא קיימת בבעלותו יותר מדירת מגורים אחת.

 

פטור ממס שבח כאשר קיימת דירת מגורים נוספת

המחוקק קבע חריגים בהם מוכר אדם דירת מגורים מזכה ויש בבעלותו דירה נוספת ינתן לו פטור מלא או חלקי ממס שבח במקרים הבאים:

1. אם חלקו של המוכר בדירה הנוספת לא עולה על 33% (שליש) מהזכויות בדירה הנוספת.
2. אם הדירה הנוספת נרכשה כתחליף לדירה הנמכרת ב- 18 החודשים לפני או אחרי המכירה (כלומר, המוכר החזיק בשתי הדירות בו-זמנית למשך תקופה של לא יותר מ-18 חודשים) או שנה מהמסירה, אם הדירה נרכשה מקבלן, לפי המאוחר. לעניין דירה חלופית נקבע ש מוכרים שרכשו את הדירה החלופית החל מיום 07.07.2021 ואילך, יוכלו להחזיק בשתי הדירות במקביל לתקופה של עד 24 חודשים (במקום 18 חודשים).
3. אם הדירה הנוספת התקבלה בירושה, וחלקו של המוכר בה לא עולה על 50% (מחצית) מהזכויות מדירת הירושה.
4. אם הדירה הנוספת התקבלה בירושה וחלקו של המוכר עולה על 50%, ניתן לקבל פטור במכירת הדירה המזכה, בהתקיים כל התנאים הבאים: היורש הוא בן זוג, ילד/ה או נכד/ה של המוריש, או שהוא בן זוג של אחד מאלה. בעת פטירתו היה המוריש בעלה של דירת מגורים אחת בלבד.
5. אם הדירה הנוספת שבבעלות המוכר הושכרה למגורים בשכירות מוגנת לפני יום 01.01.1997.

 

פטור ממס שבח חד פעמי למשפרי דיור

המחוקק קבע גם פטור חד פעמי ממס שבח למשפרי דיור שבבעלותם שתי דירות ומוכרים אותם לצורך רכישת דירה אחת במקומן . על המוכר לעמוד בכל תנאים הבאים על מנת לקבל את הפטור.

א. במועד בו הוא מוכר את הדירה יש לו סה"כ 2 דירות
ב. מכירת 2 הדירות נעשתה בתוך 12 חודשים וניתן פטור ממס שבח במכירת הדירה השנייה.
ג. שווי שתי הדירות יחד לא עלה על 2,070,000 ₪, נתון נכון עד ליום 31.12.2023
ד. בתוך 12 חודשים לפני או אחרי מכירת הדירה השנייה, הוא רכש את הדירה השלישית (הדירה החלופית) בסכום השווה ל-75% לפחות משוויין של שתי הדירות הקודמות יחד.
ה. הוא לא קיבל קודם לכן פטור ממס לפי סעיף זה.
ו. אם שווי שתי הדירות יחד עלה על 2,070,000 ₪ אך לא עלה על 3,443,000 ₪, המוכר יהיה זכאי לפטור ממס על ההפרש שבין 2,070,000 ₪ לסכום השווי של הדירה הנוספת, וזאת במועד מכירת הדירה הראשונה.

 

מיסוי מקרקעין הינו מרכיב מהותי וקריטי בכל הליך רכישה או מכירה של דירה ולכן חובה להתייעץ עם עורך דין דיני מקרקעין ונדל"ן טרם ביצוע עיסקת מקרקעין.
אלקוני ושות' - משרד עורכי דין ברמת גן, מעניק ללקוחותיו ייעוץ וליווי מקצועי במהלך עסקאות מקרקעין, המשרד מייצג דיירים, יזמים וחברות נדל"ן.

 

לפרטים נוספים - עורך דין מקרקעין ברמת גן

 

הגשת ייפוי כוח מתמשך – למי פונים וכיצד מגישים?

הגשת ייפוי כוח מתמשך – למי פונים וכיצד מגישים?

ייפוי כוח מתמשך מביא אתו, וכפי שיודעים העוסקים בתחום, יתרונות רבים והוא ללא ספק אחד התיקונים המשמעותיים לחוק, שכדאי להכיר. בכל הקשור להגשת ייפוי כוח מתמשך עורכי דין המתמחים בכך הם הכתובת הנכונה לפנות אליה והם אלה, בעלי ההכשרה הנדרשת על מנת לטפל בחתימה על ייפוי כוח מתמשך רשימת עורכי דין המטפלים בנושא היא הדרך הנכונה להתמודד עם ההליך ולאתר בקלות רבה יותר את הגורם המקצועי שיוכל לסייע בעניין

 

למידע אודותינו לחצו כאן

 

לפנות לכתובת הנכונה

עו"ד ייפוי כוח מתמשך הוא הגורם המקצועי הנכון ביותר להיעזר בו, כאמור, ולרשותו עומד כל הידע הנדרש על מנת לקדם את ההליך בצורה הטובה ביותר. לשכת עורכי הדין מעדכנת בכל שנה את רשימת עורכי דין ייפוי כוח מתמשך שאליהם, ואך ורק אליהם, ניתן לפנות כדי להגיש את הבקשה לייפוי כוח מסוג כזה. עורכי דין אלה מוסמכים לחתום על ייפוי הכוח המתמשך, שבו למעשה ממנה הבגיר מי מטעמו לטפל בענייניו ולקבל בשמו החלטות שונות אם וכאשר לא יוכל לעשות זאת בעצמו, וכל זאת בהתאם לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות משנת 1962, לרבות התיקון החשוב הנלווה לו משנת 2016.

 

כיצד זה נעשה

ההליך עצמו, שאמנם איננו מורכב מאד, מצריך התייחסות לפרמטרים רבים וסיוע של גורם מקצועי, כמו עורך דין. יש לחתום על טופס מיוחד – טופס א' (טופס ייפוי כוח מתמשך) ולכלול בו בכתב את כל ההנחיות המקדימות הרלוונטיות לכך. החתימה על טופס, בנוכחותו של עורך דין, מהווה אישור מצדו של הממנה את מיופה הכוח מטעמו, כי הוא מבין את כל ההשלכות לכך ואת משמעות מינויו של מיופה הכוח. בנוסף, הוא מאשר בעת חתימתו כי עושה זאת מרצונו החופשי ומבלי שיופעלו עליו לחצים או תופעל עליו השפעה לא הוגנת על ידי גורמים חיצוניים.

 

אם אתם מעוניינים להגיש ייפוי כוח מתמשך ותוהים למי פונים, משרד עורכי דין ברמת גן הוא הכתובת המתאימה לפנות אליה והמקום המקצועי והנכון דרכו ניתן לעשות זאת. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומעמיד לרשותכם פתרונות בהתאמה מלאה. לסקירת כלל שירותי המשרד, לקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

על הטפסים שאתם צריכים להגיש בהליך פשיטת רגל

על הטפסים שאתם צריכים להגיש בהליך פשיטת רגל

במקרים של בקשה לפשיטת רגל טפסים הם חלק חשוב ומרכזי מהבקשה ויש להקפיד להגישם על מנת לקדם את הבקשה כהלכה ולאפשר לכל הגורמים המעורבים בכך לקבל את הנתונים הנדרשים להם בכל אחד משלבי הבקשה. הנה סקירה על כמה טפסים להגשת בקשה לפשיטת רגל שחשוב לאסוף לפני שמתחילים ולמלא בעזרתו של עורך דין:

 

טופס דין וחשבון על חובות ועל נכסים

בטופס זה מפרט החייב אודות מצבו כלכלי ומפרט את חובותיו הקיימים (אלה שנמצאים בהליך פשיטת רגל ואלה שלא) וכן ערבויות שקיבל או נתן, נכסי נדל"ן שברשותו, חשבונות בנק, רכבים, ביטוחים וגם מקורות ההכנסה שלו. זהו אחד הטפסים החשובים בהליך ובעזרתו יכולים כונס הנכסים הרשמי וגם בית המשפט לקבל את כל הנתונים הנדרשים להם על מצבו הכלכלי ובהתאם להחליט על צו תשלומים או כל דרך אחרת, הקשורה להליך פשיטת הרגל.

 

טופס ויתור סודיות

טופס זה מבטא את אישורו של החייב על וויתור הסודיות הקשורה להכנסות, להוצאות ולחשבונות שלו והאפשרות של קבלת מידע לכל גורם שהוסמך לכך, לרבות כונס הנכסים הרשמי.

 

טופס בקשה למתן צו כינוס והכרזה על פשיטת רגל

בטופס זה מבקש, למעשה, החייב לקבל צו כינוס ולהכריז עליו כפושט רגל. בטופס הוא מפרט נתונים שונים הקשורים להיקף חובותיו וכן מתייחס להיסטוריית הסדרת החובות, כולל בקשות קודמות לפשיטת רגל, איחוד תיקים ועוד.

 

טופס כתב התחייבות

בטופס זה מתחייב החייב לבצע פעולות שונות או להימנע מפעולות מסוימות, ובכך לקיים את כל התחייבויותיו במסגרת ההליך: הסדרת התשלום החודשי שייקבע לו, הגשת דוחות תקופתיים, התייצבות לחקירה ודיווח אודות מצבו הכלכלי, הימנעות מיצירת חובות חדשים, דיווח על כל שינוי שחל במצבו הכלכלי ועוד.

 

עומדים בפני הליך של פשיטת רגל וזקוקים לסיוע בכך? אלקוני משרד עורכי דין ברמת גן הוא הכתובת הנכונה עבורכם. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, המותאמים נקודתית לצרכי הלקוח, לרבות הליכי חדלות פרעוו ופשיטת רגל, שאותם הוא מלווה לאורך כל הדרך. לקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

נדל"ן - עסקת קומבינציה

נדל"ן - עסקת קומבינציה

האם כדאי לבצע עסקת קומבינציה?

עסקת קומבינציה, היא עסקת שבמהותה שיתוף פעולה בין יזם לבין בעלי של קרקע, מדובר בעסקת Win-Win. שיתוף הפועלה מתבסס על המטרה של שני הצדדים לייצור את המירב והמקסימום מהנכס.

 

מהי עסקת קומבינציה?

בעסקת קומבינציה, בעלי הקרקע מוכרים ליזם את הקרקע או חלק ממנה ובתמורה יקבלו בעתיד זכויות על חלק מהדירות שהיזם יבנה. בעלי הקרקע חותמים על חוזה כשהם קובעים מראש בהסכם מה אחוז הקרקע שהיזם יקבל וכמה דירות בתמורה יקבלו הדיירים . לאחר כריתת החוזה בין שני הצדדים, היזם מתחיל לבצע את הבנייה על חשבונו, כשחלק מהדירות יהיו בבעלותו וחלק יוקצו בעלי הקרקע, החלוקה מתבצעת אך ורק לפי החוזה שנחתם טרם הבנייה.

 

עיסקת קומבינציה באחוזים

זו העיסקה השכיחה ביטותר שבה נקבע מראש בין בעל הקרקע ליזם מה אחוז הדירות שיקבל בעל הקרקע מתוך הדירות שיבנה היזם ( אחוז הקומבינציה) . ככלל ככל ששוי הקרקע גבוה יותר אז אחוז הקומבינציה שיקבל בעל הקרקע גבוה יותר.

 

עיסקת קומבינציה נטו

בעל הקרקע והיזם מחליטים מראש מה התמורה נטו שיקבל בעל הקרקע מתוך העיסקה . היזם לוקח על עצמו את כל תזלומי המיסים . הסיכון לבעל הקרקע נמוך יותך ובדרך כלל גם התמורה ביחס לעיסקת קוצבינציה באחוזים.

 

יתרונות וחסרונות בעיסקת קומבינציה

היתרון העיקרי בעל הקרקע לעומת מכירה רגילה של קרקע הוא שבעיסקת מכר רגילה הוא יצטרך לשלם מסים גבוהים ולקבל תמורה נמוכה יחסית מאשר לחתום על עסקת קומבינציה המאפשרת לו לקבל תמורה גבוהה יותר. בעל הקרקע מקבל נכסשעבר השבחה. היתרון של היזם הוא בקבלת הקרקע לבניה מבלי שהוא נדרש לממן אותה. גם המיסוי בעיסקת קומינציה נחשב לנמוך יותר מאשר בעיסקת מכר רגילה.יחד עם זאת ליזם קיים סיכון בעיסקת קומבינציה באחוזים בקביעת אחוז הקומבינציה שישאיר לו רווח מתאים ולא יותיר אותו בהפסד. כמו כן קביעת כמות הדירות שיקבל בעל הקרקע נקבע מראש והיזם לוקח סיכון בכך שאינו יודע מראש כמה דירות יוכל לבנות בהיתר.

 

מיסוי בעיסקת קומבינציה

בעיסקת קובינציה משלם היזם מס רכישה על חלקו בקרקע. שני הצדדים ישלמו מס השבח על רווח עתידי מהקרקע כל אחד על חלקו בקרקע. היטל ההשבחה על עיסקת קומבינציה הנובעת מעלייה בערך הקרקע נקבעצ ונגבית ע"י הרשות המקומית בהיטל ההשבחה יתחלקו בעל הקרקע והיזם שווה בשווה.

 

סיכום

למרות כל הסיכונים שבעיסקת קומבינציה ולעיתים אי הוודאות שבעיסקה , זו בדרך כלל עיסקה רווחית לשני הצדדים. יחד עם זאת עסקת קומבינציה היא עסקה מורכבת, אשר מביאה עמה יתרונות חשובים ומשמעותיים, אך גם נושאת עמה פוטנציאל סיכונים גבוה ומורכבות לא פשוטה. לכן רצוי לבצע בליווי עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין ונדל"ן, על מנת להבטיח שמירה על האינטרסים של הצדדים המעורבים בעסקה. אלקוני ושות' - משרד עורכי דין ברמת גן, מעניק ללקוחותיו ייעוץ וליווי מקצועי במהלך עסקאות מקרקעין, המשרד מייצג דיירים, יזמים וחברות נדל"ן .

  

ייפוי כוח מתמשך – על יתרונותיו של ההליך

ייפוי כוח מתמשך – על יתרונותיו של ההליך

כניסתו של התיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, הפך את החוק לנגיש הרבה יותר לכלל הציבור בישראל והביא אתו יתרונות רבים. יתרונות אלה נועדו להטיב משמעותית עם אותו בגיר, הממנה את מיופה כוחו ולהפוך את ההליך עצמו לכזה המייצג אותו במלואו. ישנם כיום עורכי דין בעלי הכשרה מיוחדת, הבקיאים במשמעויותיו של החוק, כמו גם בתיקון שלו, ואלה יכולים לטפל בכל הקשור למינויו של מיופה הכוח ואליהם יש לפנות לצורך הגשת ייפוי כוח מתמשך.

 

שמירה על כבודו של הממנה והתחשבות בכל רצונותיו

קשה להתעלם מהיתרונות הרבים של השינוי בחוק ויכולתו של כל בגיר כיום, למעשה, למנות בעצמו מיופה כוח שיוכל לדאוג לענייניו ולקבל בשמו החלטות כלשהן, כאשר הוא עצמו לא יהיה מסוגל לעשות זאת. בעוד שבמקרים של אפוטרופוס הגמישות איננה קיימת, במקרים של ייפוי כוח מתמשך ישנה גמישות רבה מאד והיכולת למנות כל בגיר אחר למיופה הכוח. כלומר, הבגיר יכול למנות, תוך שימוש בשיקול דעתו ובנחת, מי מטעמו שיטפל בענייניו ולמי תהיה הסמכות לקבל החלטות הקשורות אליו. היתרון העצום בהליך שכזה הוא שמירה על כבודו של הבגיר, על רצונו וגם על צרכיו המשתנים. כל זאת, מבלי לשלול ממנו לחלוטין את כוחו המשפטי ותוך התחשבות מלאה ברצונו. במסגרת ההליך יכול הממנה לתת הנחיות מקדימות ומדויקות, שאותן יהיה צריך לממש בבוא העת או במידת הצורך.

 

רוצים למנות מיופה כוח מטעמכם וזקוקים ל- ייצוג משפטי ע"י עורך דין ייפוי כוח מתמשך ברמת גן? משרד אלקוני הינו הכתובת המתאימה לפנות אליה. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומעמיד לרשותכם פתרונות בהתאמה מלאה, לרבות אפשרות להגיש ייפוי כוח מסוג כזה.

 

לסקירת כלל שירותי המשרד כנסו לאתר של אלקוני ושות' - משרד עורכי דין ברמת גן או לקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

 

לנצל לרעה את הליך פשיטת הרגל – ביטול צו כינוס

צו כינוס, כמו גם צו פשיטת רגל, מהווים אמצעי חשוב ומרכזי מאד בקידומו של החייב לקראת קבלת הפטור בתום הליכי פשיטת רגל, המצב האופטימלי, שאליו הוא שואף להגיע. יחד עם זאת, ישנם מצבים, בהתאם לסעיף מספר 55 לפקודת ההוצאה לפועל, שבהם ניתן לבטל את צו הכינוס או את צו פשיטת הרגל, בין אם בשל העובדה כי מלכתחילה לא היה צריך להוציא אותו ובין אם בשל ניצולו לרעה של הליך פשיטת הרגל על ידי החייב.

 

להמשיך לצבור חובות ולהימנע משיתוף פעולה

במסגרת הליך פשיטת רגל אחת השאלות העיקריות שאותן בוחנים הרשויות המטפלות בכך היא האם החייב נהג לאורך כל הדרך בתום לב, בין אם לפני ההליכים ובין אם בעת ההליכים עצמם. אם מגלים כי לא נהג באופן הזה, הרי שאין הוא זכאי ליהנות מהליך פשיטת רגל וכל מה שנלווה אליו. התנהגות בחוסר תום לב מהווה ניצול לרעה של ההליכים הרלוונטיים לפשיטת רגל, מה שיכול לבוא לידי ביטוי בתצורות שונות.

 

ביטול צו כינוס

ניתן להחליט על ביטול צו כינוס עקב ניצול לרעה של הליכי פשיטת הרגל במקרים בהם החייב איננו משתף פעולה עם כונס הנכסים הרשמי או לא גילה בדו"חות שהגיש את כל חובותיו ואת כל נכסיו. ביטול צו כינוס בעקבות ניצול לרעה של הליכי פשיטת רגל יכול להיעשות גם במקרים בהם החייב נמנע להתייחס לחקירה, נמנע מלשלם את התשלומים שהוטלו עליו כחלק בלתי נפרד מצו הכינוס וגם כאשר הוא ממשיך לצבור חובות. אם הוא ברמת חיים גבוהה, רמת חיים הנחשבת לפזרנית ועל חשבונם של הנושים, ניתן לבטל גם כן את צו הכינוס וכן גם אם הוא נמנע מלהפעיל את כישוריו ולהתפרנס מהם כדי להגדיל את סך הכנסותיו.

 

זקוקים לסיוע מקצועי כדי להתמודד בהצלחה עם הליך פשיטת רגל או עם הסכנה שבביטול צו הכינוס שהוגש לכם? משרד אלקוני ברמת גן הוא הכתובת המתאימה להיעזר בשירותיה. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות סיוע בהסדרת או במחיקת חובות. לקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

למידע נוסף על דיני פשיטת רגל

 

מעמדו של ייפוי כח מתמשך מול בקשה למינוי אפוטרופוס לגוף ולרכוש

ייפוי כוח מתמשך מול בקשה למינוי אפוטרופוס לגוף ולרכוש

 

יפוי כח מתמשך או אפוטרופסות, מה עדיף ?

לעיתים קרובות נשאלת השאלה מה עדיף, בקשה למינוי אפוטרופוס לאדםאו עריכת יפוי כח מתמשך. מדובר על שני תהליכים שבדרך כלל קורים בזמנים שונים בחייו של אדם. יפוי כח מתמשך הוראה של אדם, בהיותו בראשו, מי הוא רוצה שינהל את עניניו בעתיד וכיצד יש לטפל בעניניו כאשר האדם בעצמו מגדיר מהו אותו ארוע שמאותו רגע הוא זקוק לטיפול. לעומת זאת, שבקשה לאפוטרופסות מוגשת לבית משפט לאחר שאדם איבד את עצמאותו ויש .לדאוג לצרכיו ( בצומחים משפטיים הוא "חסוי")

 

מי עורך יפוי כוח מתמשך לעומת בקשה לאפוטרופסות?

יפוי כח מתמשך הינו מסמך הנחיות כאשר אדם מצוי בראשו, עצמאי, נותן הנחיות מי וכיצד יטפל בו ובענייניו הגופניים הרכושיים והאישיים כאשר יחדל להיות עצמאי. בקשה לאפוטרופסות נעשית על ידי אחרים כאשר אדם כבר אינו מסוגל לתפקד ודאוג לענייניו.

 

מי מגיש ייפוי כח מתמשך לעומת בקשה לאפוטרופסות?

יפוי כח מתמשך הינו מסמך חתום על ידי עורכן, הממנה אדם אחר, שגם הוא חתום על המסמך לטפל בו לפי הנחיות שהוא רושם במסמך. הממנה ומיופה הכח חותמים שניהם על המסמך שהם הבינו את תוכנו ומסכימים לו.

 

למי מוגשת הבקשה ייפוי כוח מתמשך לעומת בקשה לאפוטרופסות?

בקשה ליפוי כח מתמשך מופקדת האפוטרופוס הכללי , ונכנסת לתוקף כאשר מיופה הכח מודיע שקרה אותו אירוע שבעקבותיו ביקש הממנה שהוא ידאג לענייניו. בקשה לאפוטרופסות מוגשת לבית משפט והוא זה שקובע מי יהיה אפוטרופוס ( לגוף ו/או לרכוש של החסוי שלגביו הוגשה הבקשה.

 

למה צריך עורך דין?

בקשה לאפוטרופסות יכולה להיות מוגשת ע"י מי שמבקש למנות לחסוי אפוטרופוס ואין הכרח בסיוע עורך דין (אם כי מומלץ) . יפוי כח מתמשך, בשל מורכבותו, נערך רק בידי עורך דין ייפוי כוח מתמשך שהוסמך לעניין בהסמכה מיוחדת של לשכת עורכי הדין שתפקידו לוודא שהצדדים הבינו על מה הם חותמים . עורך הדין נותן הצהרות אישית שמלא את תפקידו בעריכת יפוי הכח.

פסיקת בית משפט לעניין מעמדו של יפוי כח מתמשך לעומת בקשה לאפוטרופסות

בתיק רמ"ש (מרכז)21463-01-19 ע.א ואח' נ י.אבית המשפט המחוזי מרכז – לוד נקבע כי אפוטרופסות ויפוי כח מתמשך אינם יכולים להתקיים אחד ליד השני. מרגע שהפקיד אדם יפוי כח מתמשך, יפוי כח זה גובר על בקשה למינוי אפוטרופוס.

 

סיפור המעשה

מדובר בהליך שהחל בבקשה שלבנים להתמנות לאפוטרופוסים לרכוש ולגוף של אביהם, בקשה שהתקבלה במעמד צד אחד בבית משפט שלום בפתח תקוה.

 

הודעת האפוטרופוס

כתגובה לבקשה הגיש האפוטרופוס הכללי הודעה כי האב חתם על ייפוי כח מתמשך חצי שנה לפני הבקשה שהוגשה לבית משפט למינוי אפוטרופוס ובו הוא ממנה שניים מבניו להיות מיופיי כח שלו.

 

בקשה לביטול מינו אפוטרופסות

בהמשך הגיש האב בעצמו באמצעות בא כוחו הודעה כי הוא מבקש לבטל את המינוי של בניו כאפוטרופוסים הואיל והוא צלול ואין צורך במינוי. בית משפט לענייני משפחה דחה את הבקשה של האב.

 

ערעור על בקשה למינוי אפוטרופוס ופסק דין

הבנים עירערו על ההחלטה. בהליך שהתקיים בפני כב' השופטת ורדה פלאוט בוטלו כל ההחלטות בעניין מינוי אפוטרופוס תוך שבית המשפט עומד על הנתיב שמתווה סעיף 33א(א)(2) לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות , שברגע שאדם הגיש בקשה ליפוי כח מתמשך הנתיב היחיד להפעלת אפוטרופסות לגביו הינו בקשה להפעלת יפויי הכח המתמשך בצירוף חוות דעת רפואית ערוכה כדין לעניין כשרותו לפי הקובע בחוק הכשרות המשפטית . כל בקשה אחרת אינה יכולה להיחשב כחוות דעת ערוכה כדין.

כמו כן עמד כב' ביהמ"ש על כך " אפוטרופסות ויפוי כח מתמשך אינם מוסדות שיכולים להתקיים זה בצד זה . אם הוגשה בקשה למינווי אפוטרופוס והופקד יפוי כח מתמשך – יפוי הכח גובר".

רמ"ש (מרכז)21463-01-19 ע.א ואח' נ י.א - הכותבת לא יצגה בתיק

 

לפרטים נוספים - עורך דין ייפוי כוח מתמשך

 

לבטל את החוב – חוק לטובת החייבים

לבטל את החוב – חוק לטובת החייבים

כבכל תחום, גם בתחום ההוצאה לפועל והחובות צצים ועולים חוקים שונים, העוברים שינויים לאורך השנים. מטרתם היא לאפשר, בסופו של דבר, לחייבים להסדיר את חובותיהם כמה שיותר מהר ולחזור  לשגרת חייהם בקלות מבלי לגרור אחריהם סיבוכים שונים.

 

למידע אודות משרדינו ברמת גן

 

חוק לביטול חובות בהוצאה לפועל הוא חוק חשוב במיוחד שאושר השנה (2018) בקריאה ראשונה. חוק זה יאפשר לאותם חייבים, הנמצאים בהליך מול ההוצאה לפועל למחוק את חובותיהם ולהתחיל תהליך מיוחד של שיקום. לחוק מגבלות שונות וכדי ליישמו יש לעמוד בכמה תנאים.

 

משמעות החוק - ביטול חוב בהוצאה לפועל

חוק ביטול חוב בהוצאה לפועל רלוונטי לחובות קיימים ולא לחובות עתידיים ונחשב למחמיר, בהשוואה לחוקים אחרים. נכון להיום ישנם מאות אלפי ישראלים עם תיקים בהוצאה לפועל. חלקם גוררים אחריהם חובות כבדים וסיכויים לצאת ממעגל החובות קלוש מאד. מטרתו העיקרית של חוק ביטול חובות בהוצאה לפועל היא להקל במידה מסוימת על החייבים שלא שילמו את חובותיהם במשך שנים וסביר שלא יוכלו גם לעשות זאת. במקרים כאלה אין לנושים עניין להסדיר את החובות (שכן הסיכוי שיקבלו את כספם חזרה אפסי) ולמדינה רצון רב לסייע לחייבים ולאפשר להם להשתקם כלכלית ולחזור לפעילות העסקית.

 

חשוב לדעת

עבור בעלי עסקים רבים עם חובות ההתנהלות מול הנושים ומול ההוצאה בפועל היא אתגר לא פשוט. החובות שצברו לאורך השנים נגררים במשך שנים ארוכות ומפריעים משמעותית להתנהלותם העסקית. הם מתמודדים עם מוגבלויות רבות, אינם יכולים לצאת מן הארץ, מתקשים בתפעול חשבון הבנק שלהם, בפתיחת עסק חדש אם ירצו ואף בניהולו של עסקם הקיים.

 

כדי ליהנות מיתרונותיו של חוק ביטול חובות הוצאה לפועל יש לעמוד במספר קריטריונים ולהגיש לאחת מלשכות ההוצאה לפועל בקשה להפטר. הדבר אפשרי אך ורק לבעלי חובות שהתקיימו נגדם הליכים עד למועד הגשת הבקשה ובעזרתו של עורך דין הבקיא בכל הסוגיות המשפטיות הרלוונטיות לתחום ומתמחה בטיפול בתיקים הקשורים להוצאה לפועל. במקרים בהם יוחלט שלא לקבל את בקשתו של החייב לבטל את חובותיו, עליו לדעת כי המידע שנאסף עליו יועבר ישירות לנושים/לזוכים וייתכן ויימצא את עצמו מול בקשות לעיקולים הן על נכסים והן על זכויות, שהוסתרו לאורך השנים.

 

יש לכם חובות גבוהים? משרד אלקוני הוא הכתובת המתאימה לפנות אליה. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות במקרים של חובות ובקשות למחיקתם. לסקירת כלל שירותי המשרד, לחצו אלקוני - משרד עורכי דין ברמת גן או בטלפון, התקשרו 03-5178751

 

בדיקת קיום צו עיכוב יציאה מהארץ – איך עושים את זה?

בדיקת קיום צו עיכוב יציאה מהארץ – איך עושים את זה?

חובות כספיים הם עניין לא נעים. בין אם מדובר בחוב של כמה אלפים ובין אם זהו חוב גדול מאד של כמה מאות אלפים, חייבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם תחושות לא פשוטות, הנלוות לכך וגם מצב כלכלי מאתגר מאד המשפיע על היום יום. חייבים רבים, לאור החובות העצומים שצברו לאורך השנים, מחפשים פתרון מהיר וקל ובורחים מהארץ כדי שלא להחזיר את החוב. הנתונים בנושא מדאיגים. ישנם, כך מסתבר, אלפי חייבים שברחו לחו"ל בשל חובות כספיים, מתוך כוונה להרוויח כסף ולכסות באופן הזה את החוב או בשל אי הרצון לשאת באחריות.

למידע נוסף לחצו כאן

 

בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ לפני שיוצאים

לצד אותם בורחים, ישנם גם חייבים שהצליחו להוציא כנגדם צו עיצוב יציאה מהארץ. חלקם נתקלו בצו הזה לראשונה בבואם לצאת מהארץ לחו"ל (בשדה התעופה), בעוד אחרים קיבלו על כך הודעה מבעוד מועד.

צו העיכוב מוטל על חייבים עם הכרזתם כעל מוגבלים באמצעים על ידי ההוצאה לפועל. חייבים, המעוניינים לצאת לחו"ל ורוצים לבדוק אם קיים נגדם צו כזה יכולים לעשות זאת בעזרתו של עורך דין מול רשות האוכלוסין וההגירה או באופן עצמאי באמצעות הטלפון.

בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ הוצאה לפועל יכולה לחסוך לא מעט עוגמת נפש ולמנוע תחושות לא נעימות בשדה התעופה.

 

בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ מחו"ל

יכולה להיעשות גם היא על ידי פנייה ישירה לרשות האוכלוסין וההגירה בדיוק כשם שמבצעים בדיקת קיום צו עיכוב יציאה מהארץ בגבולות המדינה. כך או כך, אם מגלים שאכן קיים צו עיכוב חשוב לפעול נכון ובזהירות ולהיוועץ עם עורך דין הוצאה לפועל  בכל הסוגיות המשפטיות, לרבות החוקים, הקשורים בנושא.

 

קיבלתם צו עיכוב יציאה מהארץ או אתם חושבים שהוטל עליכם צו כזה?

אלקוני ושות' - משרד עורכי דין ברמת גן הוא הכתובת המתאימה עבורכם והמקום שכדאי לכם להיעזר בשירותיו רגע לפני שאתם יוצאים מהארץ. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות במקרים של פשיטת רגל וכל ההליכים האחרים הקשורים לכך. לקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751 או השאירו פרטים בטופס למטה ונשמח לחזור אליכם בהקדם.

 

?חדלות פירעון ושיקום כלכלי - באילו תנאים

חדלות פרעון ושיקום כלכלי

הארכת תקופת תוכנית הפרעון - באילו תנאים?

בערעור שהגיע לאחרונה לבית המשפט המחוזי , פסקה כב' השופטת איריס לושי עבודי שתוכנית הפירעון שקיבל החייב ל- 79 חודשים היא חסרת תשתית ראייתית ואינה מנומקת ולפיכך ככל שעומדת הנאמנת על הארכת משך .תוכנית הפרעון מעבר לקבוע בחוק עליה לבסס את המלצתה. התיק הוחזר לבית משפט של פש"ר

מדובר בחייב בן 50 , שאינו בריא, שכשל כלכלית וחברה בניהולו קרסה תוך שהי מותירה חובות שהוא ה ערב להן בסך כ- 7 מיליוני ש"ח. המסגרת הצעת הממונה המליצה הנאמנת לקבוע לחייב תוכנית פירעון למשך 79 חודשים וזאת בניגוד לסעיף 161 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי התשע"ח – 2018 (החוק) הקובע שתוכנית הפירעון לא תעלה על 36 חודשים.

 

למרות הסתייגות ראשונה של הממונה להארכת משך תוכנית הפרעון בתסקיר שהוגש לבית משפט , משחזר בו הממונה מהסתייגותו במהלך הדיון קיבל כב' בימ"ש שלום את תוכנית הפירעון למשך 79 חודשים הנאמנת בהמלצתה הסתמכה על סעיף 163 (ה) לחוק לפיו רשאי בית המשפט הנסיבות כלכליות חריגות להורות על הארכת תקופת התשלומים אף בהעדר התנאים הקבועים בסעיף 163 (ג) לחוק ולפיכך לטענתה מדובר בעניין גמי ויש האפשרות בית משפט להאריך את תקופת התשלומים.

ואכן סעיף 163 קובע שתקופת התשלומים תהיה 36 חודשים אך מאפשר לקבוע לחייב תקופה ארוכה יותר אם במסגרת ההליך החייב נהג בחוסר תום לב , לא שיתף פעולה עם הנאמן ו/או הפר הגבלות שהוטלו עליו באופן שיש בו כדי לפגוע בהליך. בנוסף ניתן להאריך את תקופת התשלומים אם החייב לקח על עצמו התחייבויות כספיות בידיעה שלא יוכל לעמוד בהן ו/או החוב נוצר כתוצאה מהזנחה חמורה בחוסר תום לב של עניינים כלכליים.

 

לטענת הנאמנת שגובתה ע"י הממונה ( ב"כ הכונס הרישמי) הוראות סעיף 163 (ג) אפשרו את הארכת התשלומים כאשר לטענת הממונה, אופן יצירת החובות יש בהם כדי להוות נימוק להארכת תוכנית הפרעון. החייב ערער על ההחלטה להאריך את תוכנית הפירעון מעבר לקבוע בחוק שכן לטענתו בנימוקים הנדרשים להארכת התוכנית אינם חלים בעניינו.

בית משפט מחוזי תל אביב קיבל באופן חלקי את טענות החייב תוך שהוא קובע כי לא הוצגו ע"י הנאמנת נימוקים מספיקים התומכים את טענתה כי הנימוקים להארכת תוכנית פרעון חלים בעניינו של החייב . ביהמ"ש קבע כי הנטל להוכחת התקיימות התנאים הקבועים בסעיף 163 (ג) מוטל על מי שמבקש לסטות מהכלל של 36 חודשים תוך שהוא מבחין בין הפרת חובת תום הלב ביצירת חובות, טרם ההליך, לבין הפרת חובת תום הלב בהתנהלות היחיד במהלך ההליך.

 

בית המשפט קבע כי ממצאי דוח הנאמן מספקים לעניין התנהלות החייב בהליך בעוד שלעניין התנהלות החייב טרם ההליך עד למתן צו פתיחת הליכים נדרשת בדיקה מעמיקה וחובתו של הנאמן להניח תשתית מעמיקה בפני בית משפט על מנת שיאפשר הארכת משך התשלומים.

בית המשפט קבע שהחלטת הנאמנת נעדרת תשתית ובדיקה מספקת ולפיכך ככל שעותרת הנאמנת להגדלת משך תקופת עליה בסס את המלצתה.

עחדל"פ ( ת"א ) 61978-05-21 יצחק שטרן נ הממונה על הליכי חדלות פרעון ושיקום כלכלי מחוז תל אביב . הכותבת לא ייצגה בתיק

 

צו עיכוב יציאה לתושב חוץ – באילו נסיבות?

צו עיכוב יציאה לתושב חוץ – באילו נסיבות?

צו עיכוב יציאה מהארץ לתושבי המדינה ניתן במקרים בהם ישנו חשש כי אותם חייבים יברחו מהארץ במקום להסדיר את חובותיהם. צו עיכוב יציאה מהארץ לתושב חוץ, שאיננו מתגורר בארץ שונה מזה המופנה כלפי חייבים תושבי המדינה והוא ניתן לאותו חייב בנסיבות חריגות. על פי סעיף 66א' לפי חוק ההוצאה לפועל, מוטלות על החייב המנסה להשתמט מתשלום חובותיו הגבלות מיוחדות. רשם ההוצאה לפועל, רשאי על החוק, להטיל על החייב הגבלות אם מתברר כי הינו מתחמק מהזוכה בתיק למרות שביכולתו לפרוע את חובותיו. כל זאת, על מנת להפעיל עליו לחץ ולפעול למען זירוז תשלום חובותיו.

למידע אודותינו לחצו כאן

 

הגבלה במספר דרכים

החוק מאפשר להגביל את החייב במספר דרכים, כאמור, כאשר אחת מהן יכולה להיות הגבלתו בקבלת דרכון ישראלי או בקבלת תעודת מעבר. הסיבה לכך נעוצה בחשש שמא אותו חייב ייצא מהארץ לפני שפרע את חובותיו וכן מתוך כוונה להגביל את האפשרות להאריך את דרכונו או את תעודת המעבר שלו, כל עוד אלה מאפשרים לו לחזור חזרה לארץ ולהסדיר את החובות שאליהם הוא נכנס. צו העיכוב לא יינתן במקרים בהם שוכנע הרשם כי היציאה מהארץ דרושה לאותו חייב מטעמי בריאות, בין אם אלה קשורים אליו ובין אם אלה קשורים לאחד מבני משפחתו, התלויים בו.

 

על פי סעיף 66א' ניתן להטיל על תושב חוץ צו עיכוב יציאה מהארץ במקרים בהם עיכובו יוביל לפירעון חלקי או מלא של חובו. במקרים בהם מדובר בישראלי (בעל אזרחות ישראלית) שירד מן הארץ, בוחן הרשם פרמטרים שונים, כמו מהיכן מנהל החייב את חייו ואם מגלה כי מרכז חייו הוא בארץ, לרבות בני משפחתו ומקום עבודתו, הסנקציה של עיצוב יציאתו לא תהיה רלוונטית.

 

אתם מתגוררים בחו"ל ונחשבים לתושבי חוץ והוגש נגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ? משרד אלקוני הוא הכתובת הנכונה להיעזר בשירותיה. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות במקרים של קבלת צווי עיכוב והגבלות מסוגים שונים. לסקירת כלל שירותי המשרד, לחצו אלקוני - משרד עורכי דין ברמת גן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

צו עיכוב יציאה מהארץ – מתי ולמה?

צו עיכוב יציאה מהארץ – מתי ולמה?

צו עיכוב יציאה מהארץ ניתן כאשר מוגשת תביעה כנגד חייב, שחובותיו עומדים על סך של לכל הפחות 50,000 ₪. על פי סעיף 384 לתקנותיו של סדר הדין האזרחי, את הצו יכול לתת אך ורק שופט או רשום בית המשפט, אם שוכנע, על בסיסן של הראיות שהוגשו לו, כי קיים חשש שמא אותו חייב ייצא מן הארץ לצמיתות או לתקופה ממושכת, מה שלא יאפשר להמשיך את הסדרת חובותיו ואת הוצאתו של פסק הדין הקשור בכך. במקרים בהם החייב איננו תושב הארץ, לא יוגש נגדו צו עיכוב, למעט בנסיבות חריגות. 

למידע נוסף לחצו כאן

 

הגשת הצו לפני הגשת התביעה

במקרים של הגשת צו עיכוב יציאה מהארץ תוקף הצו הינו שנה מקסימום, אך בסמכותו של בית המשפט המטפל בתיק להאריכו על ידי הוצאת צו עיכוב חדש. לא קיימת מגבלה כלשהי על מספר הפעמים שבהן רשאי בית המשפט להוציא צו עיכוב זה לאדם מסוים. ניתן להגיש את צו העיכוב גם במצבים בהם טרם הוגשה התביעה. הדבר אפשרי אך ורק במספר מצבים: כאשר בית המשפט משוכנע כי קיימת הצדקה למתן צו זה, כאשר התביעה מוגשת בתוך שבוע ימים מיום הגשת הצו וכאשר התובע נותן ערבות על מנת לפצות או אותו נתבע על הנזקים העשויים להיגרם לו בשל מתן הצו.

 

חשוב לזכור

זכותו של אדם בישראל לחופש התנועה איננה נחשבת לזכות מוחלטת. בית המשפט, בנסיבות מסוימות, רשאי להגביל את תנועתו של האדם על ידי הגשת צו עיכוב יציאה מהארץ נגדו ולפגוע פגיעה חמורה בזכות זאת. יחד עם זאת, יכול אותו אדם, אותו חייב, להציג את טענותיו בבית המשפט ולבקש שלא להגיש כנגדו את העיכוב המדובר. את כל זאת יכול החייב לעשות בעזרתו של עורך דין מנוסה ומקצועי, שיכול לייצגו מול כל הגורמים הרלוונטיים הקשורים בכך.

 

קיבלתם צו עיכוב יציאה מהארץ? משרד אלקוני הוא הכתובת המתאימה עבורכם. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות במקרים של פשיטת רגל וכל ההליכים האחרים הקשורים לכך. לסקירת כלל שירותי המשרד, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ

 

הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל

קיימים מקרים של חייבים המתנהלים נגדם תיקים בהוצאה לפועל, בהם קיים חשש כי החייב ייצא מגבולות ישראל לתקופה ממושכת או לתמיד, ולכן לא ימשיך להסדיר את חובותיו. במקרים אלו ניתן לפנות רשם ההוצאה לפועל ולבקש הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ.

 

למידע אודותינו לחצו כאן

 

למעשה, ישנם ארבעה סוגים של צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד חייבים שמתנהל מולם תיק בהוצאה לפועל. הראשון מוצא כנגד חייבים העומדים לצאת מארץ מבלי שהבטיחו את פירעון חובם או מבלי שפרעו אותו, השני כנגד חייבים המשתמטים מתשלום חובות, השלישי כנגד חייבים הפונים בבקשה לאיחוד תיקי ם, והרביעי כנגד חייבים שהוכרזו בתור מוגבלים באמצעים.

 

מידע בסיסי על הוצאת הצו

ראשית, חשוב לדעת כי המחוקק קבע עבור צו עיכוב יציאה מהארץ תוקף של שנה אחת. זאת, לאור ההכרה כי הצו מגביל באופן חמור את חופש התנועה של הפרט מחד, ומאידך יש צורך לדאוג לזוכים העלולים להיפגע מאי הסדרת החוב. יחד עם זאת, במידה שהסיבה להוצאת הצו היא חוב מזונות תלוי ועומד שלא נפרע, הרי שאין מגבלה על תוקפו, ומעבר לכך יכול הרשם במידת הצורך להאריך את הצו מספר פעמים בלתי מוגבל.

 

כמו כן, לא קיימת מגבלת זמן על התוקף כאשר החייב הוכרז בתור מוגבל באמצעים, אם מדובר בחייב שיש לו יכולות כלכליות שחייב במזונות או משתמט מתשלום חובות, ואם הצו הוצא במסגרת של איחוד תיקים.

מאידך, אם כבר הוצא צו תשלומים והחייב משלם את חובותיו באופן הולם לפי הצו, צו עיכוב יציאה מהארץ לא יוצא, מלבד אם ישנה סיכנה לתשלום החוב או לביצוע פסק הדין לפי התרשמות רשם ההוצאה לפועל. עניינים אלו נידונים כאמור בעזרת עורכי הדין המייצגים את החייב.

 

יש לציין כי את הצו עצמו יכול הרשם להוציא בכל אחד משלבי ההתנהלות של התיק, אך גם יכול לבטלו. הוצאת הצו תלויה בהתרשמותו, בהתאם לטענות הזוכה באמצעות בא כוחו, כי אכן קיים חשש ממשי לאי הסדרת החוב, ובאותו האופן ביטול הצו על ידי רשם ההוצאה לפועל נעשה על סמך התרשמותו כי מדובר ביציאה מוצדקת ליציאה מגבולות ישראל.

הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ 

פרטים אודות ההליך

הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ יכול לבקש כל זוכה מרשם ההוצאה לפעול. את הבקשה מגישים בטופס ייעודי (506) אל רשם ההוצאה לפועל תוך סימון הסעיף הרלוונטי ומסירת תצהיר המפרט את הנושאים הנידונים, כלומר תיאור החשש כי יציאה קרובה המתוכננת על ידי החייב מהארץ תוביל לאי תשלום החוב.

לאחר שהבקשה אושר ויצא הצו, יקבל על כך החייב הודעה מיידת בדואר רשום. יש לציין כי קיימים מקרים בהם עשוי הרשם להתנות את אי הוצאת הצו במתן ערובה על ידי החייב, על מנת להבטיח את שובו.

 

עו"ד מומחה להוצאה לפועל

לקבלת ייעוץ, ליווי משפטי מקצועי ואישי ולקבלת פרטים נוספים אודות צו עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל, הנכם מוזמנים לפנות אל אלקוני ושות' - משרד עורכי דין ברמת גן  -  בטלפון: 03-5178751.
אם אתם מחפשים ייצוג בכל נושא הקשור בהוצאה לפועל לחצו למידע נוסף על עורך דין הוצאה לפועל ברמת גן ונשמח לעמוד לרשותכם ולתת לכם ייעוץ/ליווי וסיוע משפטי.

 

כינוס נכסים במסגרת הליך של פשיטת רגל – חשוב לדעת

כינוס נכסים במסגרת הליך של פשיטת רגל – חשוב לדעת

על פי פקודת פשיטת רגל, סעיף 6, במידה ובעל חוב נכנס להליך של פשיטת רגל, בין אם כתוצאה מפנייתו הישירה או מפנייתם של הנושים לכך, יינתן צו כינוס, שנועד להגן על נכסיו של החייב. צו כינוס נכסים ופשיטת רגל ניתן על ידי בית המשפט המחוזי, ולאחר שבחן את בקשתו של החייב או של הנושים ומשמעותו, בפועל, כי אותם נכסים מועברים להיות תחת פיקוח כונס הנכסים הרשמי עד שיתברר אם החייב מסוגל להגיע להסדר כספי כלשהו או לפשרה, או שמא עליו להכריז על פשיטת רגל.

 

כניסתו של כונס הנכסים לתפקיד

לאחר קבלת צו כינוס ופשיטת רגל הופך כונס הנכסים הרשמי לכונס נכסיו של החייב. מרגע זה ואילך הנושים אינם יכולים לבוא בדרישות כלפי נכסים אלה, כל עוד לא ניתנה פקודת פשיטת רגל. הם אינם יכולים לפתוח בהליכים משפטיים נגדו או להגיש תביעות חדשות ועליהם להישמע לצו זה כפי שקבע אותו בית המשפט.

 

מטרתו העיקרית של הצו

מאחר וזיהה כי יש צורך בהגנה על נכסי החייב, רשאי בית המשפט למנות כונס נכסי זמני עבור חלק מנכסי החייב או עבור כולם. כונס נכסים זמני זה יכול להיות כל אדם המתאים לתפקיד או כונס הנכסים הרשמי. בהיכנסו לתפקיד פועל כונס הנכסים, באמצעות צו כינוס הנכסים, לעכב את ההליכים, לרבות הליכי ההוצאה לפועל או הליכים אחרים שננקטו נגד החייב. מטרתו העיקרית של עיכוב זה, שלא כמו חדלות פירעון, היא לנצל זאת לטובת עריכת הסדרי פשרה אל מול הנושים והגעה לפתרון המקובל על הצדדים. את כל זה ניתן לעשות בעזרתו של עורך דין המתמחה בהליכי פשיטת רגל ויכול ללוות את הלקוח לאורך כל התהליך על מנת לשמור על זכויותיו ולסייע לו משפטית בתקופה לא פשוטה.

 

צפויים להכריז על פשיטת רגל וזקוקים לסיוע משפטי מקצועי מאד?
משרד אלקוני הוא הכתובת הנכונה עבורכם. משרד עורכי דין אלקוני מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע ייצוג משפטי בתחום חדלות פרעון ופשטית רגל המותאמים נקודתית לצרכי הלקוח. לסקירת כלל שירותי המשרד, ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

לפרטים נוספים על דיני פשיטת רגל

 

עורכי דין פשיטת רגל ברמת גן

עורכי דין פשיטת רגל ברמת גן

אחת לכמה זמן אנחנו שומעים או קוראים בתקשורת על פשיטת רגל חובות של חברות גדולות וקטנות, מצבים בהם החברות מפסיקות לתפקד ומשאירות אחריהן עובדים עם ספקות ופחדים גדולים לגבי עתידם.

 

אחת הבעיות הגדולות של פשיטות רגל, כפי שמצהירים לא פעם עורכי דין פשיטת רגל בתל אביב ובמקומות אחרים, בעוד שהבעלים יכול להתאושש ולפתוח חברה תחת שם אחר, ובעוד שהנושים, בעיקר הגדולים (בנקים, חברות אשראי ועוד) מקבלים את כספם, הרי מי שנשאר מאחור הם העובדים שלא פעם הזכויות שלהם נפגעות. במקרים רבים מדובר על עובדים אשר מקום העבודה הקצה להם פנסיה וביטוח בריאות, וכעת אין להם דבר. לכן עולה שאלה, מה הם זכויות עובדים בפשיטת רגל?

 

ראשית, יש לציין שהמדינה במובן מסוים התכוננה למקרים כאלה. על פי החוק, ביטוח לאומי יהיה חייב לפצות את העובד בתשלומים שהמעסיק היה צריך לשלם לו, עד סכום מסוים. כלומר העובד לא יקבל הכל אך לפחות יקבל חלק מהכסף. שנית, ביטוח לאומי יעביר גם כסף לקופות גמל, קרנות פנסיה וביטוח מנהלים של העובד. יש לציין שאם למעסיק יש נכסים, אז הכסף יועבר תחילה משם ורק לאחר מכן ממוסד לביטוח לאומי. נקודה חשובה, בשביל שהעובדים יוכלו לקבל את כספם, הם חייבים להיעזר בצו פירוק או צו פשיטת רגל. דבר שדורש אומנם הרבה סבלנות ובירוקרטיה, אך זה הכרחי.

 

יש לציין, שבשביל לקבל את הכספים הנ"ל, חשוב כמובן שתהיה הגדרה ברורה של פשיטת רגל, כלומר בית המשפט חייב להוציא צו פשיטת רגל או צו פירוק לחברה, הוא חייב למנות נאמן או מפרק לחברה, וכן פרטי תביעה של העובדים מאושרים על ידי נאמן בית המשפט.

 

במידה והתשלומים כלפי העובדים אינם משולמים על ידי המעסיק, הרי שהם יכולים להתאגד בעצמם ולדרוש הגשת צו פשיטת רגל כנגד המעסיק. לפני כן מומלץ לפנות אל עורכי דין פשיטת רגל בתל אביב או בכל מקום אחר, בשביל להבין את ההשכלות של צעד זה.

 

אם אתם רוצים לקבל עזרה בנושא של פשיטת רגל / חדלות פרעון, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, שמי איריס אלקוני, אני עורכת דין מתמחה לחדלות פירעון ברמת גן ומתעסקת, בין היתר, גם בפשיטות רגל חובות וכן זכויות עובדים במצבים של פשיטת רגל וחדלות פירעון. אלקוני ושות' משרד עורכי דין ברמת גן מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות במקרים של פשיטת רגל וחובות גבוהים. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר עוד היום ואני אשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ובכל שעה.

 

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

 

עיכוב הליכי הוצאה לפעול

חייבים שמתנהל כנגדם תיק בהוצאה לפועל יודעים היטב שמדובר בסיטואציה בלתי נעימה, הכרוכה בהליכי גבייה, מגבלות, עיקולים והפרעות קשות נוספות ליכולת לקיים חיים תקינים. לכן, חשוב לדעת כי במקרים מסוימים ניתן לפנות אל רשם ההוצאה לפועל על מנת שיעכב את ההליכים, כלומר לפרק זמן מוגבל ייפסקו כלל הליכי הגבייה ההוצאה לפועל – על כל המשתמע מכך.

 

חשוב מאוד שאת הבקשה ילווה עורך דין מטעם החייב, אשר יציג היטב את טענותיו וימנע ביצוע טעויות העלולות להוביל לדחייה או להסתבכות מיותרת. עורכי הדין במשרד אלקוני ושות' מחזיקים בניסיון רב וידע מעמיק בנושא וכבר ייצגו בהצלחה חייבים רבים בדיונים על עיכוב ההליכים.

 

האם כל חייב יכול לפעול לעיכוב הליכים

התשובה שלילית. ישנם מספר קריטריונים בסיסיים המאפשרים לפנות לעיכוב הליכים. כך לדוגמא, הדבר אפשרי אם חייב או נושה הודיעו לרשם ההוצאה לפועל על כוונתם להגיש ערעור. כמו כן, הדבר אפשרי במקרה שחייב מגיש טענת "פרעתי" וגם זאת רק מתקיימת הצדקה מיוחדת לכך. בנוסף, עיכוב ההליכים יתאפשר אם חייב או נושה נפגעו מהחלטה הנוגעת לבעלות על רכוש שעוקל, וכאן רשם ההוצאה לפועל יעכב את מכירת הרכוש כדי לאפשר פנייה לבית המשפט. לבסוף, עיכוב הליכים בהוצאה לפועל יתאפשר במקרים נוספים, כגון הגשה באיחור של התנגדות לביצוע שטר, ועוד.

 

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

הגשת הבקשה להוצאה לפועל

כאמור, מומלץ שאת הבקשה ילווה עורך דין מטעמכם, בין אם אתם חייב, זוכים או בעלי ענייו אחרים. את הבקשה מגישים אל רשם ההוצאה לפועל והיא כוללת טופס עיכוב הליכים הוצאה לפועל ותצהיר. מספרו של הטופס הוא 214 ובו יש לפרט מדוע מגישים את הבקשה ולסמן את הסעיף הרלוונטי. התצהיר הוא מסמך החתום מול עורך דין וגורמים אפשריים נוספים, המאמת את העובדות הנמסרות.

חשוב לדעת כי ניתן גם לערער על החלטה של רשם ההוצאה לפועל בדבר עיכוב הליכים. הערעור מוגש לבית משפט השלום (אלא אם מדובר בחוב הקשור לעניינים משפחתיים), וזאת לא יאוחר מעשרים ימים מרגע שנמסרה ההחלטה למערער או ניתנה בנוכחותו. מאידך, אם מדובר בחוב הקשור לעניינים משפחתיים, הערעור מוגש לבית משפט לענייני משפחה, וזאת לא יאוחר מחמישה עשר ימים מיום שנמסרה ההחלטה למערער או ניתנה בנוכחותו.

 

למידע נוסף וסיוע משפטי

לפרטים נוספים אודות עיכוב הליכים בהוצאה לפועל, לקבלת ייעוץ, ליווי וסיוע משפטי, הנכם מוזמנים לפנות אל אלקוני ושות' - משרד עורכי דין ברמת גן ובטלפון 03-5178751.

 

מידע נוסף עבור עורך דין הוצאה לפועל

 

ביטול צו כינוס – מתי זה קורה?

ביטול צו כינוס – מתי זה קורה?

אחד ההליכים המשפטיים הנלווים להליך של פשיטת רגל הוא צו כינוס נכסים. במסגרת הליך זה עוברים כל נכסים של החייב לרשותו של כונס הנכסים, כדי שניתן יהיה לפרוע את חובותיו בתמורה להם. מטרתו העיקרית של הצו היא למנוע מקרים של הברחת רכוש ולהביא למימושם של הנכסים על ידי כונס הנכסים הרשמי.

צור הפטר במקום צו כינוס

במקרים בהם קיבל החייב צו הפטר מטעם בית המשפט ניתן לבטל את צו הכינוס. צו הפטר זה מוחק, בפועל, את חובותיו של החייב ומאפשר לו, באופן הזה, לפתוח דרך חדשה בחייו, בכל הקשור להתנהלותו הכלכלית. במקרים אחרים, אם הצליח לגבש מול נושיו הסדר החזרת חובות מוסכם ומסודר ייתכן ויקבל וגם יקבל צו הפטר. כך או כך, ייעוץ וסיוע של גורם מקצועי כגון עורך דין מנוסה בפשיטת רגל הוא הדרך הנכונה להתמודד עם הליך שכזה והליכים אחרים הקשורים לחובות ולפשיטת רגל.

 

ערעור על ביטול צו כינוס

צו הכינוס מונע מהנושים, שלהם חייב אותו אדם כסף, לגבות את חובותיהם באופן עצמאי או לפתוח, בנוסף או במקביל, הליכים משפטיים כלשהם נגדו. בנוסף, על החייב מוטלות, באותה תקופה, מגבלות מיוחדות וגם חובות, כמו צו תשלומים שמחייב אותו להעביר תשלום חודשי לטובת פירעון חובותיו ועוד. ערעור על ביטול צו כינוס מוגש, בעזרתו של עורך דין המתמחה במקרים של פשיטות רגל, כאשר החייב איננו משתף פעולה או כשהוא מנצל לרעה את ביטול צו הכינוס שהוגש לו. גם במצבים בהם עברו יותר מחמש שנים מאז קבלת צו ההפטר ניתן להגיש ערעור על ביטול צו הכינוס ולו כדי לחדש את הליך פשיטת הרגל, דבר הנעשה לרוב בתוך פרק זמן קצר.

 

בוטל צו הכינוס שלכם ואתם רוצים להגיש על ביטול זה ערעור? משרד אלקוני הוא הכתובת המתאימה עבורכם. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות במקרים של פשיטת רגל וכל ההליכים האחרים הקשורים לכך. לסקירת כלל שירותי המשרד, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

משרדי עורכי דין פשיטת רגל

משרדי עורכי דין פשיטת רגל

אחד הפרקים החשובים והכואבים בעולמן של חברות רבות ובפרט של בעלי חברות הוא, פרק שעוסק בפשיטות רגל. כידוע פשיטת רגל הוא תהליך שניתן לקיים הן כאדם פרטי והן כחברה. הרעיון שעומד מאחוריו הוא, אם החברה הופכת חדלת פירעון, אז היא יכולה להצהיר שהיא מבקשת להיכנס לתהליך של פשיטת רגל. כמו כן הנושים שלה יכולים לדרוש להכניס אותה להליך שכזה על מנת שלא תוכל לבצע פעילות כלכלית ותהיה מחויבת להגיע להסדר חובות בשביל להחזיר להם את כספם.

 

בדרך כלל מצב של פשיטת רגל חברה מתבצע כשהחברה איננה מצליחה לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלה כתוצאה מסיבות שונות, החל מניהול כלכלי גרוע (מרשלנות ועד מעשים הגובלים במעשים פליליים), ירידה דרסטית בהזמנות ובמכירות, השקעות לא נכונות ועוד. בכל אחד מהמצבים ידע משרד עורכי דין פשיטת רגל להסביר שהחברה איננה יכולה לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלה ואין ברשותה אפשרות להחזיר את החובות שלה, לכן עליה להכריז על עצמה כפושטת רגל.

 

מצב של פשיטת רגל חברה נועד להגן על בעלי החברה, עובדי החברה וכן על הנושים. כיצד? במצב כזה, מתמנה כונס נכסים לחברה והוא מוכר את נכסיה השונים במטרה להחזיר את חובות החברה לנושים, העובדים נהנים מהגנה ופיצויים בהתאם לחוק, ובעלי החברה אינם יכולים להיתבע על החובות אליהם הגיע החברה. כן המקום להדגיש, במקרים מסוימים בעלי החברה כן יכולים להיתבע, למשל אם מתברר שהם ביצעו עבירות פליליות שהובילו לפשיטת רגל.

 

במקרה של פשיטת רגל, יכולות חברות מתחרות או חברות השקעות שונות להחליט לרכוש את החברה ולנסות להציל אותה, בדרך כלל המחיר בו הן יקנו את החברה יהיה אפסי, שכן החברה תרצה להימכר בכל מחיר בשביל שלא לשבוק חיים, וכן כונס הנכסים יעדיף למכור אותה במחיר הפסד בשביל שהחברה תמשיך לתפקד והעובדים לא יפוטרו.

 

אחת הבעיות עליהן מכריזים משרדי עורכי דין פשיטת רגל הוא לא דבר מוחלט, חברות רבות שהוכרזו כפושטות רגל, קמו לתחייה תחת שם אחר עם אותם בעלים, בלי שהם החזירו את כספם לנושים שלהם.

 

לסיום, אם אתם מחפשים משרד עורכי דין פשיטת רגל שיטפל במקרה, מכל צד שהוא, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר, שמי איריס אלקוני אני עורכת דין שמטפלת בפשיטת רגל חברה מסוגים שונים, אתם מוזמנים לפנות אלי במייל או בטלפון ואשמח לעמוד לרשותכם.

 

חוק לביטול חובות בהוצאה לפועל

חוק לביטול חובות בהוצאה לפועל

 

מהו חוק לביטול חובות בהוצאה לפועל

עקב התחייבויות כספיות בחומים שונים של החיים, ומצבים בלתי צפויים שהתרחשו, רבים וטובים מוצאים את עצמם עם חובות שאותם הם מתקשים לשלם, ולעיתים אפילו אינם מסוגלים לשלם – אפילו לאורך תקופה ארוכה. אם גם אתם מצויים במצב זה, חשוב שתדעו על הרפורמה החדשה שנכנסה לתוקף בשנת 2019.

המשך קריאה: חוק לביטול חובות בהוצאה לפועל

להגיע להסדר עם הבנק – איך עושים את זה?

להגיע להסדר עם הבנק – איך עושים את זה?

אנשים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם מצבים כלכליים לא פשוטים, לרבות חובות כספיים בבנקים שאליהם הם שייכים. הם מתקשים לעמוד בהחזרה ההלוואה שאותו לקחו או במשכנתא שנטלו וחובותיהם מתחילים לצבור ריבית, לצבור הפרשי הצמדה ולהתנפח ככל שחולפים החודשים. בשלב הראשון זוהי שיחת הטלפון המאיימת מהבנק, הדורשת בהסדרת החוב. בהמשך מגיעים הליכים משפטיים "כבדים" יותר, כמו תביעה בהוצאה לפועל.

 

ליצירת קשר לחצו כאן

 

כיצד פועל הבנק

כדי לגבות את החוב, יכול הבנק לנקוט באחת מתוך כמה פעולות: הטלת מגבלות מסוימות על חשבון הבנק של החייב, הגשת תביעה בבית המשפט כנגדו, פתיחה של תיק בהוצאה לפועל והוצאת צו עיכוב יציאה מן הארץ ועוד. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם ניתן להגיע להסדרת החוב או מחיקת חובות לבנקים לפני הגשת התביעה המשפטית. הדבר רלוונטי בעיקר במצבים בהם יכולת ההחזר של אותו חייב איננה גבוהה.

 

למצוא פתרון מתאים

ההסדרה הזו, כמו גם מחיקת חובות בנקים, חשוב שתעשה מוקדם ככל שניתן על מנת למנוע את גדילתו של החוב וצבירת ריביות לא רצויות. המתנה יכולה גם להוביל לסיטואציות לא נעימות, בין אם בבית המשפט ובין אם בלשכה להוצאה לפועל. כדאי מאד לנהל משא ומתן עם הבנק ולעשות זאת בעזרתו של עורך דין, המייצג את אותו החייב. אפשר אף להגיע להסדר מיוחד ולמחוק חובות גם במקרים בהם כבר נפתח התיק בהוצאה לפועל ולאחר פסק הדין. כל מקרה לגופו וכל תיק נבחן באופן מעמיק תוך התייחסות לגובה החוב וליכולת ההחזר של החייב. בעזרת עורך הדין ניתן לייעל את ההליך, למנוע אי נעימות ולמצוא פתרון מהיר, המקובל על כל הצדדים.

 

יש לכם חובות בבנק ואתם מעוניינים להגיע אתו להסדר, או, אם זה אפשרי, למחוק את החובות? משרד אלקוני הוא הכתובת המתאימה עבורכם והמקום שבו תוכלו לקבל את המענה המקצועי שלו אתם זקוקים. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע פתרונות משפטיים, לרבות סיוע בהסדרת או במחיקת חובות. לסקירת כלל שירותי המשרד, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

עורך דין מסחרי ברמת גן

עורך דין מסחרי ברמת גן

אחד התחומים הבולטים ביותר בעולם המשפט הישראלי ובכלל, הוא התחום המסחרי ובפרט תחום מקרקעין. מדובר על שני תחומים שאינם חופפים אך לא פעם מקבילים. סטודנטים רבים למשפט בוחרים להתמחות בדיני מסחר או בדיני מקרקעין, מהסיבה הפשוטה, כאן טמון הכסף הגדול, אך יתרה מזו, מדובר באחד התחומים החמים והבולטים ביותר בעולם המשפט.

 

על מנת להבין מדוע זה, נסביר בקצרה על דיני מסחר ומה הוא כולל וכן כיצד יש לחפש עורך דין מסחרי במרכז ובכל מקום אחר בארץ. כמו כן נסביר מה זה אומר דיני מקרקעין וכיד מוצאים עורך דין מקרקעין במרכז או בכל אזור אחר בארץ.

 

דיני מסחר מתעסק בכל מה שקשור לחברות מסחריות, החל מהסכם מייסדים, תקנון, חוזים, דריקטריון, מניות, אופציות, קניין, דיני עבודה, כמו כן, עורך דין מסחרי במרכז ובכל מקום אחר, מתעסק גם בבוררויות וגישור בעולם המסחר, ובשנים האחרונות גם בכל הקשור לטכנולוגיית מידע ומחשבים, עורכי דין רבים מתעסקים גם בשאלות של מיקור חוץ, פטנטים ועוד מגוון רחב מאוד של נושאים שקשורים באופן ישיר לעולם המסחר.

 

בשביל למצוא עורך דין מסחרי במרכז, רצוי לחפש עורך דין עם ניסיון, אדם שעבד עם חברות רבות, בסדרי גודל דומים לאלה של החברה אשר בשמה מחפשים עורך דין, חשוב שיהיה זה מישהו שיהיה ניתן לסמוך על המקצועיות שלו אך גם על הזמינות והנגישות שלו, בכל עת.

 

עורך דין למקרקעין, מתעסק בכל מה שקשור למקרקעין ולמבנים, חל מרכישת שטח, החכרה ומכירה, בניית מבנים, מכירה והשכרתם, חוזי מקרקעים, ועדות תכנון, מיסוי בתחום, עסקאות קומבינציה ועוד. מדובר על מגוון רחב של תחומים, אשר לעיתים ישנם עורכי דין שבוחרים להתמחות בנושא ספציפי ולא לעסוק בכל, לכן חשוב לדעת מראש במה הוא מתעסק ובמה לא.

 

גם כאן, אם אתם מחפשים עורך דין מסחרי, חשוב לוודא שמדובר באדם עם ניסיון, זמין ונגיש לצרכים שלכם באופן מיידי,וכן אדם שעובד עם אנשי מקצוע מובילים, כך שבכל צורך תוכלו ליהנות מהשירותים המתקדמים והטובים ביותר עבורכם.

 

לסיום, אם אתם מחפשים עורך דין מקרקעין ברמת גן והסביבה, זה הזמן ליצור קשר, איריס אלקוני - משרד עורכי דין ברמת גן, עורכת דין בעלת ניסיון רב בתחום, אני אשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ולכל שאלה. אתם יכולים לפנות אלי במייל או בטלפון.

 

 

בדיקת צו עיכוב יציאה מישראל הוצאה לפועל

בדיקת צו עיכוב יציאה מישראל הוצאה לפועל

 

עיכוב יציאה מהארץ בהוצאה לפועל

צו עיכוב יציאה מהארץ מוצא על ידי רשם ההוצאה לפועל כנגד חייבים, אשר קיים חשש שיציאתם מהארץ תהיה לתקופה ממושכת או לצמיתות, ובכך מתקיימת סכנה לאי תשלום חובותיהם לזוכים. חשוב לדעת שאת הבקשה לרשם יכולים הזוכים להוציא בכל אחד משלבים התיק, כלומר בכל עת, ולכן הצו עשוי להפתיע מאוד את החייב שמגלה את המגבלה החמורה על חירות התנועה שלו.

למידע אודותינו לחצו כאן

על פי הנהלים, כאשר הרשם מוציא צו כזה, נשלחת הודעה בדואר רשום לחייב עם אישור מסירה. יחד עם זאת, עדיין קיימים מקרים רבים שבהם החייב אינו מקבל את ההודעה בזמן, ואפילו אינו יודע שנפתח כנגדו תיק בהוצאה לפועל. הגילוי על קיומו של הצו מתרחש למרבה הצער בשדה התעופה, דבר הכרוך כמובן בעוגמת נפש רבה. עוד חשוב לדעת כי קיימת בהחלט אפשרות לערער על הצו ולהגיש בקשה לביטולו, תוך הסתייעות בעורך דין הבקיא בתחום שיעזור בשטיחת הטענות. בנוסף, לחייבים המתכננים לצאת מגבולות ישראל, חשוב לבצע בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ באמצעות עורך דין.

 

כיצד מבצעים את בדיקה צו עיכוב מהארץ?

בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ הוצאה לפועל היא הליך פשוט יחסית, אותו יכול לבצע עבורכם עורך דין המתמחה בתחום. ניתן לבצע במספר אמצעים בדיקה על צו עיכוב יציאה מהארץ, כאשר אל עורך הדין יש להעביר את מספר תעודת הזהות, הדרכון, שנת הלידה והתאריך בו הוצא הדרכון. הבירור נעשה מול רשות האוכלוסין וההגירה בטלפון או באופן מקוון.

 

בטלפון, יש לפנות אל מרכז השירות והמידע הארצי של רשות האוכלוסין, כאשר פונה מועבר למערכת ממוחשבת. יש לציין כי המענה הטלפוני זמין מסביב לשעון, אך לעיתים יש להתאזר סבלנות עד למענה. דרך רשת האינטרנט, נרשמים אל מערכת ההזדהות הממשלתית וממלאים את שם המשתמש, הסיסמא ואת הקוד שנשלח באמצעים אלקטרוניים לצרכי אימות.

 

בדיקת צו עיכוב יציאה מישראל הוצאה לפועל

 

מה עושים לאחר הבדיקה?

לאחר בדיקת אם יש צו עיכוב מהארץ, בהנחה שהתקבלה תשובה חיובית, ניתן לפעול במספר מישורים באמצעות עורך הדין מנוסה בהוצאה לפועל. ראשית, יש לבדוק את נסיבות הוצאת הצו ואת האמור בו. שנית, ניתן לפנות בבקשה לביטול הצו בין אם מדובר בחייב המבקש איחוד תיקים, חייב שבהתאם להחלטת רשם ההוצאה לפועל נחשב למשתמט מתשלום חובותיו, או חייב שקיים חשש לגביו שהוא עומד לצאת מישראל מבלי שיפרע את חובו. יחד עם זאת, יש לציין כי אם האדם הוגדר בתור חייב המוגבל באמצעים, לא ניתן יהיה לבטל את הצו.

 

מבחינת טענות לביטול, אם לפני שניתן הצו לא הוזמן החייב אל לשכת ההוצאה לפועל כדי לשטוח את טענותיו, הרי שזוהי עילה מספקת לבקשה לביטול הצו. שנית, ניתן לפנות אל בית המשפט לצורך ערעור על הוצאת הצו, כאשר במקרים מסוימים יהיה צורך להגיש תחילה בקשה לקבלת רשות להגשת הערעור עצמו.

 

לפרטים נוספים וקבלת ליווי משפטי 

לפרטים נוספים ולביצוע בדיקת צו עיכוב יציאה מישראל, ולקבלת ייעוץ, ליווי וסיוע משפטי, הנכם מוזמנים לפנות אל אלקוני ושות' - משרד עורכי הדין ברמת גן או בטלפון 03-5178751 ולקבל ליווי של עורך דין הוצאה לפועל ברמת גן ובמרכז, אשר מנוסה בכל תחום הוצאה לפועל כבר שנים רבות.

 

מידע נוסף עבור עורך דין הוצאה לפועל

 

חוק ביטול חובות – על החלופה לחוק הישן

חוק ביטול חובות – על החלופה לחוק הישן

חובות כספיים בין אם הם של אנשים פרטיים ובין אם של בעלי עסקים מתחומים שונים משפיעים לא מעט על איכות החיים ומלווים לרוב בקשיים רבים נוספים, שבחלקם גם רגשיים. חוב כספי, ובייחוד חוב גדול מאד, יכול להיגרם מסיבות שונות. התנהלות כלכלית לא נכונה, בחירה שגויה של פתרונות מימון והערכה לא מדויקת של המצב הכלכלי הנתון. כך או כך, מדובר באתגר לא פשוט להתגבר עליהם ולעיתים, לצערנו, הדבר כלל לא אפשרי.

 

לסגור חובות מבלי להחזירם

בפברואר השנה (2018) אושר בקריאה ראשונה חוק ביטול חובות, שמטרתו להקל את תנאיהם בכל הקשור לקבלת הפטר חובות של בעלי תיקים בהוצאה לפועל. ישנם כיום בישראל כ-700,000 חייבים, כאשר לחלקם אין סיכוי כלל וכלל לסגור את החוב ולהיחלץ מאותו מעגל לא נעים של חובות מצטברים ושל ריביות ההולכות ותופחות עם השנים. חוק ביטול חובות מתמקד בביטולם של חובות קיימים ולא חובות עתידיים והוא הוגש על ידי ח"כ דוד ביטן וח"כ מרב מיכאלי.

 

הבעייתיות בחוק הקודם וההתגברות על כך

את החוק הזה מקדים חוק, שעבר בכנסת בשנת 2015, שנועד לאפשר מחיקת חובות וקבלת הפטר לכל אלה שלא שילמו את חובם במהלך השנים וסביר שלא יוכלו גם לעשות זאת. המציעים את החוק יצאו מנקודת הנחה כי אותם נושים, שלהם חייבים כספיים, אינם מעוניינים בהמשך הליכי ההוצאה לפעול (אין להם עניין כלכלי בכך) ואילו לחברה ולמדינה בפרט רצון לשקם את החייבים ולאפשר להם לחזור לפעילותם הכלכלית. אולם, מאז שיושם החוק, רק 1000 איש מתוך 40,000 הזכאים להפטר, אכן קיבלו אותו.

 

הסיבות לכך קשורות במספר חסמים שהקשו על קבלתו. ראשית, חייבים בעלי דירות לא יכלו לקבל הפטר ושנית, הצורך בעמידה מלאה בתשלומים למשך תקופה של 3 שנים. על החסמים האלה התגבר החוק החדש מתוך מטרה להוציא את הרעיון הראשוני לפועל ואכן לאפשר לאותם חייבים לסגור את העניינים מאחוריהם ולשוב לפעילותם העסקית.

 

רוצים לבטל חובות או זקוקים לשירותים משפטיים אחרים? אלקוני ושות' - משרד עורכי דין ברמת גן הוא הכתובת הנכונה עבורכם. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומציע מענה מהיר ומקצועי. לסקירת כלל שירותי המשרד, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, התקשרו ל – 03-5178751

 

עורכי דין פשיטת רגל במרכז

עורכי דין פשיטת רגל במרכז

העלייה הניכרת בכמות פשיטות רגל בקרב אנשים פרטיים וכן בקרב חברות שונות, העלתה את הנושא לא פעם לכותרות בשנים האחרונות. אנחנו יכולים לראות אינספור מאמרים וידיעות אודות פשיטת רגל של חברה וכן אודות שאלות כיצד אמורים לפעול אנשים פרטיים במקרה של פשיטת רגל.

 

כידוע פשיטת רגל הוא מצב בו חברה או אדם הם חדלי פירעון, כלומר הם לא יכולים לשלם את החובות שלהם ובמקרה כזה הם מבקשים להכריז על עצמם כפושטי רגל או לחילופין, הנושים שלהם מבקשים להכריז עליהם ככאלה. שני המצבים כמובן אינם פשוטים, וכן אין זה מצב נוח שחברה או אדם פרטי מכריזים על עצמם כפושטי רגל.

 

במקרה בו מתבצעת פשיטת רגל של חברה, הרי שההשפעה של התהליך הוא על גורמים רבים, החל מהעובדים, לקוחות, ספקים ועוד. יש לכך גם השפעה רבה על המשק כולו, הן במקרה שמדובר בשוק תחרותי ובוודאי כשמדובר בשוק לא משוכלל, כמו שוק לא תחרותי, אז סביר להניח שהחברות האחרות בשוק ינסו לנצל את העובדה שהחברה פשטה את הרגל ושהן ללקוחות הרבה אופציות אחרות, על כן הן יעלו מחירים.

 

גם במקרה של אדם פרטי יש השפעה סביבתית רחבה בכל הקשור לפשיטת רגל. למשל, אם מדובר באדם גרוש, עולה שאלה כיצד יש לבצע תשלום מזונות בפשיטת רגל, כמובן שמדובר על מקרה לא שכיח בהכרח אך בהחלט מקרה שיכול לקרות ולהשפיע הן על בת הזוג והן על הילדים. מותר להניח שמצב של פשיטת רגל יכול להשפיע לא רק על האדם עצמו או על בני משפחתו אלא מעבר לכך, הרי יש מערכת שלמה אליה הוא לא מכניס כסף ולעיתים אף הופך לנטל כלכלי במובן מסוים, וזו מושפעת ממצבו החדש.

 

בשביל לפתור את הבעיה או לפחות לזרז את פתרונה יש לפנות אל עורכי דין פשיטת רגל במרכז, הרעיון הוא כמובן להגיע כמה שיותר לפתרונות שיתאימו לכל הצדדים במטרה לסיים את הפרק הזה, כך שכולם יוכלו לחזור לפעילות כלכלית רגילה.

 

אם אתם רוצים לדעת עוד על פשיטת רגל של חברה או של אדם פרטי, אתם מוזמנים לפנות אלי, עורך דין איריס אלקוני. אני מייצגת חברות ואנשים פרטיים, ואשמח לעזור לייצג גם אתכם. אני פועלת באזור המרכז ואתם יכולים לפנות אלי דרך המייל או בטלפון.

 

למידע נוסף על דיני פשיטת רגל